گاز ۳۰ اداره و ۴ مجتمع تجاری رضوانشهر به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف قطع شد

فرماندار رضوانشهر گفت: گاز ۳۰ اداره و ۴ مجتمع تجاری شهرستان به دلیل خاموش نشدن سیستم گرمایشی در خارج از ساعت اداری و عدم رعایت الگوی مصرف قطع شد.

به گزارش تالشان نیوز ، سید نادرصفوی با حضور در اداره گاز رضوانشهر با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت گاز شهرستان و در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، ضمن اشاره به سیاست های دولت مردمی و تاکیدات استاندار گیلان مبنی بر مدیریت مصرف گاز افزود: هم اکنون در حوزه صنایع این شهرستان روزانه ۶ میلیون متر مکعب کاهش مصرف داریم اما متوسط مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این افزایش بدلیل توسعه شبکه و انشعابات، برودت هوا، افزایش مشترکان و افزایش صنایع در این شهرستان می‌باشد.

وی عنوان کرد: مصرف گاز صنایع این شهرستان در حوزه صنایع، ماهیانه به میزان۲میلیون و پانصد هزار مترمکعب است که این میزان مصرف شامل نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی پره‌سر نمی‌باشد.

فرماندار رضوانشهر گفت: هم‌اکنون به میزان ۳۲ هزار و۷۷۲ مورد مشترک گاز در این شهرستان از این انرژی بهره مند هستند که از این تعداد ۲۹ هزار و۷۸۹ مشترک خانگی ومابقی مربوط به بخش تجاری و صنایع می باشند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه ضمن هشدار به مدیران و دستگاه های مختلف که نسبت به دستورالعمل های صادره مبنی بر همکاری و صرفه جویی در مصرف گاز بی توجه بوده اند، گفت: طرح پایش ادارات و دستگاه ها با قوت پیگیری می شود.

صفوی افزود: اخطار های لازم مبنی بر همکاری و رعایت الگوی مصرف در شرایط کنونی به مشترکان مربوطه ابلاغ گردید، که در همین راستا نسبت به قطع ۴ مورد واحد اماکن تجاری اقدام گردید.

رضوانشهر بدلیل وجود ایستگاه های CGS موجود با ظرفیت بالا در این مناطق بعنوان قطب توزیع گاز در غرب گیلان می باشد که تامین کننده گاز مصرفی شهرستان های همجوار از جمله بندرانزلی، ماسال و تالش در مواقع بحران یا اضطرار است.

صفوی گفت: در شهرستان رضوانشهر تعداد ۵۰ نیروه آماده باش هستند و به صورت شبانه روزی در امر پایداری گاز خانگی مشغول خدمت می باشند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های موجود اعم از رسانه ها و شبکه های اجتماعی نسبت به ارائه آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مصرف گاز گفت: با رعایت الگوی صحیح مصرف از خاموش شدن گاز خانگی همسایه و هم نوع خودمان جلوگیری کنیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستان در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است./ایرنا