کمبود پزشک در بیمارستان رضوانشهر

به گزارش تالشان نیوز حسن محمدیاری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص میزان حضور پزشکان متخصص در حوزه انتخابیه اش اظهار کرد: در رابطه با تخصیص پزشک متخصص به بیمارستان های شهرستان، تقاضاهای متعددی را به وزیر و معاونت بهداشت و درمان داده ایم، اما ظاهرا نقل و انتقالات در کمیسیون خاصی صورت می گیرد و آن هم بر اساس ثبت در سامانه است که گاها  از متخصصینی که مایل هستند به منطقه اعزام شوند، صورت می گیرد که در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در بیمارستان ماسال بخش تخصصی راه اندازی شده و پزشکان متخصص دعوت شده اند که در حال خدمت رسانی به مردم هستند. در شهرستان تالش نیز به همین نحو است، اما در رضوانشهر با کمبود پزشک مواجه هستیم که آن را هم با معاونت درمان استان گیلان و وزارتخانه هماهنگی کردیم که عن قریب پزشکان متخصص به آنجا هم تخصیص داده خواهد شد.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات خیرین حوزه انتخابیه اش در بخش تامین امکانات پزشکی بیان کرد: این اقدامات خیرین از گذشته وجود داشته و افرادی هستند که در این رابطه فعالیت داشته و حضور فعالی در این عرصه دارند. به طور مثال یکی از خیرین که تمایلی نیز نداشتند نامی از ایشان مطرح شود مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بیمارستان شهرستان ماسال کمک کردند. همچنین در تالش نیز هیات امنای خیرین را داریم که به حوزه درمان و سلامت کمک های بسیاری داشته اند.

کمبود متخصص زنان

محمدیاری در رابطه با حضور متخصص زنان در حوزه انتخابیه اش گفت: در این رابطه صد درصد کمبود داریم و جزء مطالبات اصلی مردم منطقه است. به لحاظ اینکه منطقه از لحاظ تخصصی کم برخوردار است در حوزه های مختلف به ویژه پزشکی و درمان این کمبودها وجود دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان گفت: پیگیر رفع این کمبودها با توجه به اینکه از مطالبات جدی مردم است هستم تا آن را سر و سامان دهیم.