کشف و ضبط ۲۲ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز در شهرستان مرزی آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی آستارا از کشف و توقیف ۲۲ قبضه سلاح شکاری به همراه لاشه تعدادی پرنده از متخلفین شکار و صید در شهرستان مرزی آستارا خبر داد.

به گزار‌ش تالشان نیوز به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور رسانه محیط‌زیست گیلان محمد رضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفتبا توجه به سرمای هوا و بارش برف ماموران یگان حفاظت در آماده باش کامل قرار دارند و گشت های پایش و کنترل در مناطق طبیعی تحت مدیریت و همچنین زیستگاهها به منظور جلوگیری از تخلفات از جمله شکار و صید و زنده گیری حیات وحش انجام می شود.

وی با بیان اینکه محیط بانان به صورت فعال و مستمر در مناطق تحت مدیریت حضور خواهند داشت و با هرگونه شکارغیر مجاز به شدت برخورد خواهند کرد افزود : ۲۰ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز ،دو قبضه سلاح pcp،لاشه تعدادی پرنده ، سه رشته تور سهره گیری و همچنین رهاسازی بیش از ۱۵ قطعه پرنده سهره طلایی از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شد.

وی افزود در اجرای مقررات ماده ۱۴ قانون شکار و صید ادوات و آلات جرم متخلفین با همکاری نیروی انتظامی توقیف و مراتب تخلف جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا با بیان اینکه ماموران یگان محیط‌زیست شهرستان به همراه یگان نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت بطور مداوم در سطح شهرستان در حال گشت زنی هستند به شکارچیان هشدار داد هر گونه ورود به شکارگاهها برای شکار تحت هر شرایطی ممنوع بوده و با‌متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.