دامپزشکی تالش :

کشتار غیر مجاز دام پدیده ای اجتماعیست و عزم عموم جامعه را میطلبد | یکی از وظایف دهیاران نظارت بر قصابی ها و ممانعت از کشتار غیر مجاز دام می باشد

دامپزشکی تالش در جوابیه ای نسبت به گزارش تهیه شده توسط خیام مهاجری که در تالشان نیوز منتشر شد واکنش نشان داد : کشتار غیر مجاز دام در ارتفاعات یک پدیده اجتماعی بوده و جمع اوری ان صرفا توسط دامپزشکی تالش مقدور نبوده و عزم عموم جامعه را می طلبد تا عموم مردم از خرید گوشت فاقد مهر دامپزشکی خودداری نمایند.

به گزارش تالشان نیوز دامپزشکی تالش در جوابیه ای نسبت به گزارش تهیه شده توسط خیام مهاجری واکنش نشان داد که مشروح آن در ذیل امده است
:
رسانه محترم خبری تالشان نیوز
با سلام و احترام در خصوص گزارش اخیر تهیه شده توسط اقای مهاجری پیرامون کشتار غیر مجاز دام در ارتفاعات تالش که در کانال های پایگاه خبری تالشان نیوز منتشر شده است به اطلاع میرسانیم:

۱- در خصوص موضوع کشتار غیر مجاز دام ، دامپزشکی تالش به کرات اماکن مورد اشاره را به مراجع قضایی معرفی نموده و احکام متعددی نیز صادر گردیده که مستندات ان موجودو قابل ارائه به مراجع صالح می باشد.

۲- کشتار غیر مجاز دام در ارتفاعات یک پدیده اجتماعی بوده و جمع اوری ان صرفا توسط دامپزشکی تالش مقدور نبوده ولیکن در راستای بررسی و رفع آن جلساتی را در فرمانداری تشکیل داده و مصوباتی در جهت اعمال اثر هم افزایی سایر ادارات دخیل و مرتبط صادر گردیده است. و نهایتا عزم عموم جامعه را می طلبد تا عموم از خرید گوشت فاقد مهر دامپزشکی خودداری نمایند.

۳- جدا از ادارات دخیل در بحث مبارزه با کشتار غیرمجاز دام نظیر محیط زیست،منابع طبیعی،بهداشت،نیروی انتظامی حسب ماده ۲۰ و ۳۱ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها یکی از وظایف دهیاران محترم نیز نظارت بر قصابی ها و ممانعت از کشتار غیر مجاز دام می باشد. که در ارتفاعات این وظیفه بیشتر نمود می یابد.

۴- در خبر تهیه شده به ارتباط *سرطان* و کشتار غیرمجاز دام با تاکید ویژه ای اشاره گردیده که لازم به ذکر است در هیچ رفرنس علمی خارجی و داخلی ارتباطی بین سرطان و کشتار غیرمجاز دام ذکر نگردیده است .