بهره بردار کارخانه اسفالت تالش :

کارخانه آسفالت تالش با بحران کمبود مصالح دست و پنجه نرم میکند / پیچ بری ها به شرکت تالش زمین ارتباطی ندارد


به گزارش تالشان نیوز وضعیت اسف بار آسفالت معابر شهری و روستایی در سطح شهرستان تالش در چند سال گذشته به یک دغذغه جدی میان مردم و شهروندان شهرستان تالش تبدیل شده است.


در حالی که استقرار کارخانه آسفالت در شهرستان تالش و وضعیت کنونی اسفالت سطح شهر با یکدیگر در تعارض قرار دارد.


جهانبین خانی مدیرعامل شرکت تالش زمین و بهره بردار کارخانه آسفالت تالش در گفتگو با تالشان نیوز از شرایط سخت تامین مصالح برای ادامه و اجرای پروژه های اسفالت در سطح منطقه میگوید :


دو کارخانه اسفالت متعلق به اداره راه و شهرسازی استان گیلان واقع در منطقه پونل شهرستان رضوانشهر و روستای ماشین خانه کیشون بن تالش جهت اجرای پروژه های اسفالت منطقه غرب گیلان توسط شرکت های بهره بردار مستقر هستند که


کارخانه ی آسفالت تالش نیز در حال حاضر توسط شرکت تالش زمین به عنوان بهره بردار با پرسنل فنی و کارگری خود ، مشغول به فعالیت میباشد.


گفتنیست که شرکت تالش زمین به عنوان پیمانکار راه و شهرسازی استان با اتکا به ماشین آلات و تجهیزات و کارشناسان یکی از فعال ترین شرکت ها در اجرای پروژه های اسفالت غرب گیلان میباشد و ۱۰۰ پرسنل فنی و کارگری و همچنین بیش از ۵۰ راننده ماشین سنگین مرتبط با پروژه ها با این شرکت همکاری دارند.

چالش تامین مصالح دانه بندی


مدیر عامل شرکت بهره بردار کارخانه اسفالت تالش ادامه داد : با اینکه این شرکت مطالبات زیادی از دستگاه های دولتی دارد اما تاکنون تلاش داشته تا حق و حقوق کارگران و نیروهای خود را بدون معوق پرداخت کند و پروژه های محول شده را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برساند.


اما اعمال سیاست های جدید متولیان امر ، بقای کارخانه اسفالت و اجرای پروژه ها را بدلیل کمبود شدید مصالح  دانه بندی برای تولید اسفالت با چالش جدی مواجه کرده است.


در حالی که مسئولین ذیربط میبایست با شناسایی معادن و تامین مصالح دانه بندی با اجرای قانون و دریافت حق دولتی به تامین مصالح مورد نیاز کارخانه اسفالت و اجرای پروژه ها کمک کنند.


خانی اضافه کرد : ما به دنبال این چالش به مسئولین شهرستان اعلام کردیم در صورت عدم ترتیب اثر به رفع این مشکل ضمن تعویق در اجرای پروژه های دولتی ، کارخانه اسفالت با مشکلات کارگری و تعدیل نیرو مواجه خواهد شد.

در حالی که مسئولین میتوانند با تسهیل در تامین مواد اولیه کارخانه اسفالت را حمایت کنند.


رفتار مسئولین در حالیست که در مواقع بحران و ضرورت همچون وقوع سیل و یا اجرای پروژه های ضروری و ضربتی ،  این ماشین آلات سنگین شرکت تالش زمین است که به امداد و کمک مسئولین میرسد اما بیش از یک سال و نیم است که ما با مشکل تامین مواد اولیه دست و پنجه نرم میکنیم و هیچ کسی پاسخگو و کمک حال ما نیست.

توقف پروژه اسفالت اسالم به الماس


خانی در پاسخ به سوال تالشان نیوز در خصوص وضعیت و چرایی تخریب معابر روستایی ییلاقی و همچنین پروژه های اسفالت شهر تالش و توقف عملیات اسفالت محور اسالم به الماس گفت : پیچ بری های مسیر ییلاقات تالش به شرکت تالش زمین ارتباطی ندارد و توسط بهره برداران دیگری برداشت میشود ضمن اینکه شرکت تالش زمین سابقا نشان داده به تعهد خود در خصوص ترمیم و اصلاح مسیر ارتباطی مردم اهتمام ویژه ای داشته است.


شرکت تالش زمین هم اکنون پروژه هایی همچون اسفالت ده کیلومتر دوم جاده اسالم به الماس را در دست دارد که به علت کمبود مصالح نتوانستیم پروژه را آغاز کنیم.

ضمن اینکه پیش از این چند راه روستایی ورودی تالش و ده کیلومتر از چاده اسالم به الماس را انجام دادیم.


اما در خصوص اسفالت شهر تالش باید بگویم ما به عنوان بخش خصوصی همواره در کنار ارگان های دولتی بوده ایم اما پرداخت معوقات یکی از مطالبات ماست و معتقدیم اسفالت سطح شهر شایسته مردم نیست و در صورت همکاری شهرداری و تسهیل در تامین مصالح میتوانیم تمام خیابان های تالش را اسفالت کنیم.