شهردار تالش :

چهارمین مدرسه کاغذی با همکاری شهرداری تالش احداث خواهد شد

 داود قوی پنجه شهردار تالش از اجرای طرح تفکیک از مبداء کاغذهای باطله در ادارات و مدارس شهر تالش به منظور فرهنگ‌سازی و ترویج طرح تفکیک زباله های خشک از تر و با هدف احداث چهارمین مدرسه کاغذی توسط شهرداری تالش خبر داد.

 به گزارش تالشان نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهرتالش با توجه به این که مدیریت پسماند از اولویت های اساسی و مهم استاندار محترم گیلان می باشد در همین راستا داود قوی پنجه شهردار تالش از اجرای طرح تفکیک از مبداء کاغذ های باطله توسط واحد مدیریت پسماند شهرداری خبر داد و گفت : طبق هماهنگی های به عمل آمده توسط واحد مدیریت پسماند شهرداری با سایر ادارات و مدارس مقرر گردید شهرداری با هزینه بالغ بر ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان نسبت به خرید و تهیه کارتن پلاست جهت جمع آوری کاغذهای باطله از سطح ادارات و مدارس شهرستان در دستور کار قرار دهد

قوی پنجه بیان داشت : شهرداری تالش در این راستا ، نسبت به تهیه سطل های زباله مخصوص جهت تفکیک ضایعات کاغذی اقدام نموده و در اختیار ادارات مختلف قرار داده است.

شهردار تالش فرهنگ سازی و آگاهی دادن به مردم در این زمینه را جزو مولفه های اساسی و تعیین کننده در این حوزه دانست و تاکید کرد: در قدم اول فرهنگ سازی در این راستا باید این مسئله که( کاغذ زباله نیست )نهادینه شود و این امر محقق نمی شود مگر آنکه ما از خود شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هرساله مبلغ زیادی جهت دفع زباله ها و پسماندهای شهر هزینه می کند، اضافه کرد: روزانه ۸۵ تن زباله در شهر تالش جمع آوری می شود که باید با فرهنگ سازی درست حجم تولیدی این میزان زباله را کاهش دهیم .

گفتنی است پیش بینی می شود با هماهنگی و مشارکت پژوهش سرای دکتر حسابی وشهرداری ازمحل فروش کاغذ های باطله چهارمین مدرسه در شهرستان تالش احداث گردد