چرا طرح افزایش تعداد نمایندگان مسکوت ماند؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: امسال که سال آخر مجلس است طرح‌ها و لوایح اولویت‌دار زیادی به خصوص در حوزه‌های اقتصادی در دستور کار است و به همین دلیل نمایندگان با درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش تالشان نیوز : نمایندگان در نشست علنی (دوشنبه ۲۰ شهریور ) مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها با ۱۳۲ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این باره محمدحسن آصفری میگوید: خیلی از مناطق به قدری گسترده است که نمایندگان امکان سرکشی به حوزه انتخابیه خود را ندارند یا برخی مناطق اصلا نماینده ندارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: باید هر ۲۰ سال یک‌بار تعداد نمایندگان افزایش پیدا کند اما بیش از ۲۰ سال است که افزایش نماینده نداشتیم و به همین دلیل این طرح از طرف وکلای ملت مطرح شد.

وی ادامه داد: امسال که سال آخر مجلس است طرح‌ها و لوایح اولویت‌دار زیادی به خصوص در حوزه‌های اقتصادی در دستور کار است و به همین دلیل وکلای خانه ملت درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان به مدت ۶ ماه را در دستور کار قرار دادند.

آصفری، گفت: لذا این طرح در مجلس یازدهم جوابگو نخواهد بود تا طرح‌های اولویت‌دار حوزه‌های اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد.