پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه دهه فجر در تالش افتتاح شد

استاندار گیلان با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه در تالش افتتاح شد، گفت: دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد ایران در زمره برترین کشورهای دنیا قرار دارد.

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در سفر به تالش برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر این شهرستان در رویداد بزرگ فرهنگی و آئینی عشایر گیلان در سالن شهید زمانیان این شهر گفت: امروز کشورمان مقتدرانه در راه توسعه، تعالی و پیشرفت گام برمی‌دارد و دولت با تمام توان درحال خدمت به مردم است.

وی روستائیان و عشایر را تولید کنندگان اصلی مایحتاج کشور دانست و افزود: شما با تحمل سختی ها بخش اعظمی از فرآورده های کشاورزی را تولید می کنید.

استاندار گیلان گفت : ریشه درخت تنومند شهر در روستا تغذیه می شود و عشایر و روستائیان این درخت را بارور می کنند؛ مدیران و مسئولان نیز وظیفه دارند با تمام وجود به کسانی که در مناطق مختلف روستایی و عشایری زندگی می کنند خدمت ارائه دهند.

وی به انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند ماه اشاره کرد و افزود: سهم روستائیان در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیار چشم گیر و ارزنده است.

عباسی در افتتاحیه تجمیعی شرکت گاز ایران در روستای کسمه جان بخش مرکزی تالش نیز از مدیرکل کمیته امداد و بهزیستی استان گیلان خواست برای هر یک از خانوار مددجو تحت پوشش ساکن روستا یک بخاری گازی تهیه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب در حال انجام، افزود: دولت سیزدهم بر این باور است که باید به روستاها بیش از همیشه رسیدگی شود؛ و روستائیان نیز همواره در پای صندوق های رای ثابت کرده‌اند نظام و حاکمیت را تنها نمی گذارند.

امروز در تالش یک مدرسه ۶ کلاسه نواب صفوی تالش با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان تالش به بهره برداری رسید؛ یک واحد تولیدی ساخت درب‌های ضد سرقت و پنجره ۲ جداره نیز در اسالم تالش با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر و با تولید سالیانه ۱۵ هزار محصول در روستای قندی سرای بخش اسالم تالش افتتاح شد.