پیرو خواب زدگی مسئولان تالش

پل چوبی آبکنار انزلی بازسازی میشود پل چوبی جوکندان همچنان بلاتکلیف !

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گیلان از ترمیم و بازسازی پل چوبی آبکنار به طور کامل خبر داد

به گزارش تالشان نیوز به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان حمزه عشوری با اعلام این خبر گفت: ترمیم و بازسازی پل چوبی آبکنار چند روزی است؛ آغاز شده و تا ترمیم و بازسازی کامل ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این پل چوبی که امروزه به عنوان یکی از مکان‌ها و مقاصد گردشگری استان تبدیل شده است گفت با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان بخش‌هایی زیادی از آن دچار آسیب و پوسیدگی شده بود، به طوری که از امنیت کامل برای حضور بازدیدکنندگان برخوردار نبود و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان، امید است به زودی کار ترمیم و بهسازی پل چوبی آبکنار به اتمام برسد و شرایط برای حضور گردشگران فرآهم شود.

عشوری وعده داد: محدوده‌ای به شعاع ۵ هکتار نیز به زودی در حوزه آبکنار از سنبل آبی پاک‌سازی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به نقش و اهمیت حضور و مشارکت افراد به ویژه جوامع محلی و بهره‌بردار، بابت مشارکت در ترمیم و بازسازی پل چوبی آبکنار و جمع‌آوری سنبل آبی به عنوان بخشی از تعهد و مسئولیت اجتماعی و زیست‌محیطی خود در راستای حفاظت محیط‌ زیست تشکر کرد.

این خبر در حالی از سوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اعلام میشود که پل چوبی تالاب جوکندان سالهاست بر اثر عدم نگهداری اصولی و نداشتن متولی مشخص مورد تخریب قرار گرفته و عملا کارایی خود را از دست داده است.

اما با این حال انتظار میرود مسئولان اجرایی شهرستان تالش همچون مسئولان شهرستان انزلی پیگیر احیای تالاب و پل چوبی جوکندان تالش باشند