پلمب دو سالن ورزشی دیگر در انتظار ورزش تالش

بلاتکلیفی مجتمع ورزشی شهید زمانیان در سایه دیدارهای مکرر نماینده تالش با وزیر ورزش!

به گزارش تالشان نیوز دی ماه سال گذشته بود که در اتفاقی عجیب درب ورودی اصلی مجتمع ورزشی شهید زمانیان و دو سالن ورزشی و تنها استخر شهرستان تالش با دستور مقام قضایی و رای دیوان عالی کشور پلمب شد و بخش قابل توجهی از اراضی این مجتمع با پرچین چوبی محصور گشت .

با وقوع این اتفاق عجیب ، ورزش شهرستان تالش که از سرانه ورزشی به مراتب پایین تری از استاندارد کشور برخوردار است وارد یک بحران اجتماعی شد .

و عملا مجتمع شهید زمانیان که بار اصلی ورزش شهرستان را به دوش میکشید به تعطیلی کشیده شد.

در حالی که انتظار میرفت با توجه به کمبود فضای های ورزشی شهرستان این موضوع هرچه سریع تر در دستور کار مسئولین قرار گیرد و اختلافات ملکی ان حل و فصل شود؛

اما اکنون با گذشت یک سال از این پرونده و تداوم پلمب سه سالن ورزشی ، خبر ناخوشایند دیگری از این مجتمع شنیده میشود.

شنیده ها حکایت از ان دارد در پی شکایات وراث یکی از خانواده های بومی منطقه ، محکومیت ده هزار متر مربع دیگر واقع در همان اراضی مجتمع شهید زمانیان در حال صدور بوده و به زودی ابلاغ و احکام ان اجرا خواهد شد و احتمالا دو سالن ورزشی دیگر مجتمع شهید زمانیان ( از جمله سالن هزار و دویست نفره ) همچون سه سالن ورزشی دیگر پلمب خواهند شد و عملا این مجتمع ورزشی به تعطیلی کامل کشیده میشود.

این اتفاقات در حالی است که بعد از وقوع این اتفاق ، شهرستان تالش در پی سفر رییس جمهور به گیلان شاهد حضور حمیدرضا سجادی وزیر ورزش بود که انتظار میرفت این موضوع یکی از محور های اصلی سفر ایشان باشد اما وی در جلسه ی شورای اداری شهرستان در پاسخ به سوال نماینده ورزشکاران و هیات های ورزشی نسبت به نگرانی ها در خصوص مجتمع شهید زمانیان اظهار بی اطلاعی کرد.

با این حال که از حضور وزیر ورزش در تالش حدود یک سال میگذرد حسن محمد یاری نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی دیدار های مکرری را با وزیر ورزش داشته است که انتظار میرفت با پیگیری های ایشان یکی از اصلی ترین دغدغه های ورزش کاران مورد توجه و حل و فصل قرار میگرفت.

عدم پیگیری وضعیت مجتمع ورزشی شهید زمانیان ضمن آسیب به بدنه ورزش شهرستان بلکه موجب تضییع بیت المال و فرسودگی سرمایه های عمومی خواهد شد.

به طور مثال شنیده ها حکایت از ان دارد که بعد از پلمب سالن ها ، تاسیسات انها مورد سرقت قرار گرفته و معلوم نیست مسئولیت نگهداری سالن ها در زمان پلمب با چه کسی است.

با این حال وزیر ورزش که بر لبه ی تیغ استیضاح قرار دارد صبح روز سه شنبه بار دیگر میزبان نمایندگان گیلان بود .

هر چند که اقدامات وزارت ورزش و پیگیری های نماینده شهرستان در خصوص تجهیز ورزشگاه پوریای ولی تالش را میتوان مثبت ارزیابی کرد اما باز شاهد ان هستیم همین مجموعه ورزشی نیز با استاندار های لازم و حداقلی فاصله بسیاری دارد.

انتطار میرود مسئولین ورزش استان و نماینده تالش هر چه سریع تر با اقدامات عملی با پرهیز از مکاتبه درمانی و تذکر خوانی نسبت به سامان دهی یکی از مهمترین مطالبات حوزه ی اجتماعی پاسخ در خور دهند.