پروژه استخر فرهنگیان رشت بعد از ۱۸ سال، بازسازی و بهره‌برداری شد

پروژه استخر شنای فرهنگیان رشت که در اثر برف سنگین سال ۸۳ تخریب شده بود بعد از ۱۸ سال بالاخره بازسازی، مدرن و تجهیز شد و امروز همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر توسط استاندار گیلان بهره برداری شد.

به گزارش تالشان نیوز ، برای احداث و تکمیل این پروژه که بر اثر برف سال ۸۳ آسیب جدی دیده و تخریب شده بود در مجموع ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است و با ساختاری مدرن و مجهز بهره برداری شده است.
پروژه استخر شنای فرهنگیان رشت به مساحت ۲ هزار و ۳۵۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است.

استخر شنای بزرگسالان و کودکان، سونای بخار، خشک، جکوزی، سالن بدن سازی و کافی شاپ بخشی از امکانات استخر شنای فرهنگیان رشت است.

استاندار گیلان روز دوشنبه در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه اهتمام داریم تا تعدادی از پروژه های عام المنفعه که از سال های گذشته معطل و متوقف مانده تکمیل کنیم، اظهار کرد: پروژه استخر شنای فرهنگیان رشت از جمله این پروژه ها بود که اکنون مجموعه ای بسیار شکیل و زیبا برای بهره برداری شهروندان آماده شده است.

اسدالله عباسی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری این مجموعه برای آیندگان مهم است، افزود: فقط افتتاح و بهره برداری کافی نیست، استفاده بهینه از این مکان به ‌ویژه برای دانش آموزان و آموزش و پرورشی ها و نیز برگزاری مسابقات بین المللی و کشوری با توجه به محدودیت های مکانی که داشتیم، اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای این مجموعه اعتبارات کاملی پرداخت شده و می شود، تاکید کرد: باید این مجموعه به صورت کامل به دستگاه اجرایی مربوطه تحویل شود و این مجموعه را طوری مدیریت کنید که با بهره وری کامل همواره به‌روز حفظ شود.

عباسی ادامه داد : خود را موظف می دانیم که در زمینه کلاس های درس، نوسازی و تجهیز مدارس و نیز مراکز تربیت معلم و فرهنگیان هم اقدامات موثر و لازم انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری برای کودکان، نوجوانان و جوانان تاکید کرد: مربیان تربیتی باید به رشد حسی و تربیتی دانش آموزان توجه کنند و همان‌گونه که در درس هایی همچون فیزیک و شیمی کلاس‌های فوق برنامه گذاشته می شود متولیان آموزشی دربخش ورزش هم ساعت های فوق برنامه را اضافه کنند.

استاندار گیلان با تاکید براینکه اجازه دهید، بچه ها تحرک و نشاط داشته باشند، اظهار کرد: نشاط فرزندان ارمغانی است که فواید بسیار آن به بچه ها و خانواده ها و آینده جامعه می رسد.

وی با بیان اینکه در احداث فضاهای آموزشی در شهرستان ها باید توازن ایجاد شود، گفت: احداث فضاهای ورزشی جزو برنامه های دولت است ضمن اینکه باید همه رشته های ورزشی فعال شود و اینگونه نباشد که بچه ها نیاز به زمین ورزشی داشته باشند اما شما محدودیت داشته باشید.

استاندار گیلان همچنین بر ایجاد فضاهای مفرح ورزشی تاکید و خاطر نشان کرد:دانش آموزان آیینه تمام نمای جامعه اسلامی ما به برکت شکوهمند انقلاب اسلامی هستند و باید از امکانات لازم برای پرورش روح و جسم برخوردار باشند./ایرنا