استاندار گیلان:

پروژه‌های کامل و بی‌نقص در دهه‌فجر بهره برداری شود

استاندار گیلان خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی تاکید کرد: در ایام دهه مبارک فجر فقط پروژه ها و طرح های کامل و نهایی شده و بدون نقص در لیست طرح های مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری افزود: نگاه دولت ارائه خدمات صادقانه به مردم است و در عین تلاش برای ارائه خدمت مورد نیاز مردم در خصوص اعتبار هزینه شده و میزان پیشرفت پروژه‌ها و نیز طرح‌های در حال بهره برداری هم به مردم اطلاع رسانی انجام می شود.

وی از فرمانداران خواست: روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای شهرستان خود را از مدیران استانی پیگیری و دنبال کرده و با استفاده از برش شهرستانی در بخش ها و روستاها میزان اعتبار هزینه شده، منابع جذب شده و روند پیشرفت طرح ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها و طرح ها به صورت تجمیعی در دهه فجر بهره برداری شوند، گفت: مدیران اجرایی نیز زمان آغاز پروژه، میزان پیشرفت کار، اعتبار هزینه شده و منابع مورد نیاز را در قالب گزارشی به استانداری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید در جریان روند پیشرفت پروژه های درحال اجرای استان اعم از اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند و در واقع اطلاع رسانی به مردم باید در برنامه های مدیران قرار گیرد.

عباسی در ادامه با اشاره به پروژه های ملی استان گفت: راه آهن رشت- کاسپین از پیشرفت خوبی برخوردار است و قطعه منطقه آزاد نیز باید سریعتر تحویل شود. سایر پروژه های کامل نشده و نیمه تمام هم نباید برای اندک مشکلات موجود با پیمانکار ناتمام بمانند.

وی خطاب به مدیران دستگاه ها تاکید کرد: با جدیت کارهای باقی مانده پروژه های مهم را به پایان برسانید و با فرمانداران همراهی و همکاری لازم را داشته باشید؛ آنها در خط مقدم مواجهه با مردم هستند.

استاندار گیلان اضافه کرد: در حوزه بانوان نیز موضوعاتی چون جوانگرایی، ترغیب به فرزند آوری، جوانی جمعیت هم با تخصیص اعتبار و منابع در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ۱۸۶ مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان گفت: این مصوبات برای ۲۷ دستگاه اجرایی تکالیفی به ارزش ۲۰۸ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال تعیین که بخشی از آن اقتصادی و خدماتی و ۱۱۶ مصوبه عمرانی به ارزش ۱۲۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

موسی فکور با بیان اینکه تا کنون از این تعداد بیش از ۱۶۰ پروژه در گیلان ۱۰۰ درصد تکمیل شده که تعدادی از آنها افتتاح و برخی هم در حال بهره برداری است، اظهار کرد: روند پیشرفت پروژه ها مطلوب است اما در برخی از موارد به همراهی بیشتری از سوی دستگاهها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۴ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد نیز در استان در حال اجرا است و ۲ پروژه بزرگ استان شامل؛ راه آهن رشت – کاسپین و آزادراه منجیل – رودبار نیز در مراحل پایانی قرار دارد.