نماینده تبریز

پرونده شاسی‌بلندهای مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ باز است

علیرضا بیگی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت به قوت خود باقیست گفت : سخنان مقام معظم رهبری حتما ناظر بر تعطیل‌شدن وظیفه نظارتی مجلس و استیفای حقوق مردم نیست.

به گزارش تالشان نیوز نماینده تبریز که با ادعایی درباره شاسی‌بلندهای مجلس سروصدای زیادی به راه انداخته است، در گفتگو با انصاف نیوز از باز بودن پرونده این خودروها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، پیش‌تر ادعا کرده بود ۷۵ خودروی شاسی‌بلند سال گذشته به پارکینگ مجلس آمده و سپس میان برخی کارکنان و نمایندگان مجلس توزیع شده است.

او به خبرنگار انصاف نیوز گفت: متاسفانه روش مذموم و رویه بسیار غلطی از سال‌های پیش باب شده است که به محض طرح یک استیضاح، مسئولان دستگاه مربوطه از همه امکانات خود استفاده می‌کنند تا بر رای و نظر نمایندگان تاثیر بگذارند و آنان را از استیضاح و طرح سوال از وزیر منصرف کنند.

او ادامه داد: اکنون پرونده ۷۰ یا ۷۵ دستگاه خودروی شاسی‌بلند در کمسیون اصل ۹۰ مطرح است که هیات رئیسه مجلس باید مشخص کند قضیه این خودروها چه بوده است.

نماینده تبریز در مجلس یازدهم درباره شاکیان و دلیل طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ به خبرنگار انصاف نیوز گفت: ما خبرهایی در مورد ورود این خودروها به پارکینگ مجلس دریافت کردیم و برای این‌که قضیه شفاف شود، به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت بردیم.

علیرضابیگی ادامه داد: مبنای ورود و نحوه توزیع این خودروها مبهم بوده و این شائبه را به وجود آورده که ارتباطی میان آن و استیضاح وزیر صمت وجود دارد.

او با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی جریانات مجلس برای مردم بیان داشت: بالاخره الان پرونده‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ در این مورد وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود. سوال ما از هیات رئیسه مجلس این است که بر چه مبنایی این خودروها میان جمعی از کارکنان مجلس و نیز برخی نمایندگان توزیع شده است.

او با بیان این‌که تنها راه پیگیری ما، شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ است، گفت: هنوز در پرونده شاسی‌بلندهای مجلس هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم اما از هیات رئیسه مجلس می‌خواهم تکلیف این خودروها، دلیل ورود و نحوه توزیعش را روشن کند.

وکیل مردم تبریز در مجلس درباره سرنوشت استیضاح وزیر صمت نیز گفت: استیضاح باید به قوت خود باقی باشد و من خبر جدیدی در این‌باره ندارم.

علیرضا بیگی در مورد شایعاتی که درباره لغو استیضاح وزیر صمت پس از سخنان رهبری نظام در عید فطر و تاکید ایشان بر همکاری و همدلی دو قوه به گوش می‌رسد، گفت: سخنان مقام معظم رهبری حتما ناظر بر تعطیل‌شدن وظیفه نظارتی مجلس و استیفای حقوق مردم نیست.

او ادامه داد: الان ظلم فاحشی در حق مردم صورت می‌گیرد که فقط یکی از آن‌ها، موضوع خودروست. موارد دیگری هم وجود دارد که می‌توان با عدد و رقم درباره‌شان حرف زد و آن را به اثبات رساند.

نماینده مردم تبریز در پایان گفت: ایراداتی که به عملکرد وزیر صمت در جریان استیضاح پیشین مطرح شد، همچنان وجود دارد و مجلس باید در دفاع از حقوق مردم، رسالت خود را با استفاده از ابزار استیضاح انجام دهد.