رئیس اداره محیط زیست تالش خبرداد

پرواز دوباره‌ی شاهین در آسمان تالش

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش از رهاسازی یک بهله پرنده حمایت شده شاهین توسط دوستداران محیط زیست در طبیعت تالش خبر داد.

به گزارش تالشان نیوز ؛ رامین شیلاتی امروز ۲۰ اسفندماه در حاشیه رهاسازی یک‌ بهره شاهین، اظهار کرد: به همت دو نفر از دوستداران و حامیان طبیعت یک بهله پرنده حمایت شده و ارزشمند شاهین که از ناحیه سینه زخمی و دچار آسیب جدی شده بود را پس از دو ماه نگهدای و تیمار و تغذیه و درمان و اطمینان از بهبودی در طبیعت رها سازی کردند.

وی با اشاره به اهمیت پرندگان شکاری در طبیعت، افزود : پرندگان شکاری در رأس هرم غذایی طبیعت قرار دارند و حضور آن‌ها در طبیعت برای از بین بردن طعمه‌های بیمار و ممانعت از بروز بیماری در حیات وحش حائز اهمیت است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: مطالعه بر روی آن‌ها و شناسایی مناطق پراکنش، تعداد و نوع گونه با توجه به اینکه جزء گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض و مورد حمایت سازمان‌های بین‌المللی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ضروری است.

شیلاتی با تقدیر از شهروندان حامی حیات وحش، حفاظت از حیات وحش را وظیفه‌ای عمومی دانست و تصریح کرد: حفظ ذخایر جانوری و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نیست و در سایه این حمایت‌ها می‌توانیم در آینده شاهد حفظ گونه‌های جانوری استان باشیم.

وی از مردم، همیاران و دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست هر گونه شکار، زنده‌گیری و نگهداری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط زیست اطلاع دهند