در هشتادمین جلسه صحن علنی شورای شهر رشت مطرح شد؛

پرداخت هشتصد میلیون تومان بابت نگهداری پیاده راه با ترک تشریفات به پیمانکار خاص شهرداری رشت

رئیس شورای رشت با اشاره به وضعیت نگهداری و مرمت پیاده راه فرهنگی رشت گفت : ظاهرا شهردار وقت قرار دادی را با یک پیمانکار خاص به مبلغ هشتصد میلیون تومان منعقد و قرار بود پیمانکار موضوع نگهداری و مرمت پیاده راه را انجام دهد متاسفانه اقدام موثری در ابن باره انجام نشده است .

به گزارش تالشان نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در هشتادمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس روز همبستگی جهان اسلام و یکی از یادگاران رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است که روز گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم شریف رشت با حضور گسترده خود برگ زرینی بر افتخارات شهر اولین ها سرزمین سردار میزان کوچک جنگلی رقم زدند.

محمد حسین واثق کارگرنیا به شب های پُر فضلیت لیالی قدر اشاره کرد و گفت : ایام شهادت امام علی (ع) را تسلیت و تعزیت عرض می کنم و ان شاا بهترین تقدیرها برای تمامی مسلمین جهان بالاخص مردم شریف و ولایتمدار رشت رقم بخورد.

ورود نمایندگان مجلس و استاندار گیلان برای تسریع در صدور حکم شهردار رشت توسط وزارت کشور

وی با اشاره به استیضاح و برکناری شهردار پیشین رشت افزود: در سیزدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اعضای شورای رشت با پایبندی به تعهدات خود نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کردند و با توجه به اینکه حکم شهرداران کلانشهرها با حکم وزیر محترم کشور صادر می شود ، متاسفانه تا کنون نسبت به صدور حکم شهردار رشت توسط وزارت کشور اقدام نشده، امیدواریم با ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان هر چه سریعتر این موضوع تسریع تا شورا بتوانند نسبت به اجرایی کردن برنامه ریزی های انجام شده برای رشت بر اساس بودجه ۱۴۰۲ اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر ایران اسلامی بالاخص شهدای ارتش جمهوری اسلامی را گرامی می داریم و برای تمامی فرزندان غیور ایران در ارتش جمهوری اسلامی آرزوی سلامت و توفیق روز افزون از درگاه باریتعالی داریم.

رئیس شورای رشت با اشاره به وضعیت نگهداری پیاده راه فرهنگی رشت افزود: این موارد نیز به بنده اعلام شده و ظاهرا شهردار وقت قرار دادی را با یک پیمانکار خاص به مبلغ هشتصد میلیون تومان و با ترک تشریفات منعقد کرده و قرار بود موضوع نگهداری و مرمت پیاده راه توسط این پیمانکار انجام شود که با بررسی وضعیت فعلی پیاده راه اقدام موثری در این باره توسط پیمانکار انجام نشده انتظار داریم حراست و بازرسی شهرداری رشت در این باره ورود کنند تا مشخص شود تا چه حد به تکالیف و تعهداتش عمل کرده است.

کارگرنیا به وضعیت املاک شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: دبیر خانه شورا در اسرع وقت لیست کلیه املاک متعلق به شهرداری رشت را از شهرداری دریافت کند و پس از آن درباره وضعیت املاک با نظر اعضای شورا تصمیم گیری شود.

انتقاد از دپوی زباله در دیگر نقاط رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قدر دانی از حضور پر شور مردم رشت در راهپیمایی روزقدس اظهار کرد: بیش از هفتاد سال است که مردم مظلوم فلسطین تحت ظلم رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته اند و ان شاا هر چه سریعتر شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

هادی رمضانی به مشکلات زباله در شهر رشت اشاره کرد و گفت : رئیس شورای رشت نیز در جلسات گذشته به این موضوع اشاره داشتند و زباله های رشت که در شرایط فعلی به سراوان نمی رود در نقاط دیگر شهر در حال دپو شدن است و هنوز جانمایی برای محل دفن جدید زباله ها انجام نشده است.

وی با انتقاد از دپوی زباله ها در دیگر نقاط شهر تصریح کرد: چون یک تعداد افراد مانع سرازیری زباله در مکان جدید هستند ، زباله ها در دیگر نقاط دپو می شود و این واقعا زنگ خطر جدی است .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در موضوع تفکیک زباله از مبدا نیز هیچ اقدام مشخصی انجام نشده است گفت : از ریاست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت تقاضا دارم که دستورات لازم را در این باره ابلاغ نمایند.

رمضانی با انتقاد از نحوه انتخاب پیمانکاران پیرامون پروژه های مختلف شهر رشت بیان کرد: باید از پیمانکاران توانمند استفاده شود تا کیفیت پروژه ها نیز مطلوب باشد .

رمضانی به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : بارها با دستگاه های مسئوول در این باره تماس گرفته شده است اما متاسفانه هنوز نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت تبدیل وضعیت نشده اند.

انتقاد از وضعیت سیما و منظر رشت

وی با ابراز گلایه از وضعیت سیما و منظر شهر رشت افزود: در بسیاری از شهرها شاهد احداث نماها و بهره مندی از فضاهای مدرن به منظور زیباسازی سیما و منظر شهر هستیم اما متاسفانه وضعیت سیما و منظر رشت مناسب نیست و بسیاری از بلوارهای رشت فاقد رنگ هستند.

تشکیل کمیته ای به منظور بررسی شکایات ثبت شده شهروندان در سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین روزه دار اظهار کرد: روزانه شاهد مراجعات مردمی به دفاتر اعضای شورا پیرامون طرح مشکلات مختلف هستیم و مراجعات مردمی نشان دهنده آن است که سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت به خوبی عمل نمی کند.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه برای بررسی مشکلات مطرح شده توسط شهروندان در سامانه ۱۳۷ باید کمیته ای تشکیل شود افزود: باید هر ماه تماس های برقرار شده با سامانه ۱۳۷ بررسی و نتایج این تماس ها نیز رصد تا رضایتمندی شهروندان جلب شود.

وی با انتقاد از وضعیت کف پوش پیاده راه فرهنگی رشت بیان کرد: انتظار داریم امورات در سطح شهر با خلاقیت و زیبایی بیشتری انجام شود و متاسفانه وضعیت فعلی کف پوش پیاده راه فرهنگی مناسب نیست.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه فصل کارهای عمرانی در رشت در ۶ ماهه نخست سال است افزود: در ۶ ماهه دوم سال شاهد بارندگی های شدید در شهر هستیم و انتظار می رود شهرداری رشت با سرعت بیشتری نسبت به اجرای پروژه های عمرانی اقدام کند.

عباس نژاد با تاکید به سخنان رئیس شورای رشت پیرامون تسریع صدور حکم شهردار رشت از سوی وزیر کشور بیان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر این مهم اجرایی شود تا شورا بتواند برنامه های مدونی در بودجه ۱۴۰۲ را اجرایی کند.

انتقاد عضو جدید شورا از عدم تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عدم تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت اظهار کرد: بسیاری از دستگاه ها نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در سازمان مربوطه اقدام کرده اند اما متاسفانه به دلیل کم کاری مدیران شهرداری رشت هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است.

محسن سماکچی با بیان اینکه باید سیصد نفر پرسنل ایثارگر شاغل در شهرداری رشت همزمان تبدیل وضعیت شوند افزود: این مهم تصویب مجلس شورای اسلامی را دارد و باید طی چند روز آینده به سرانجام برسد.

با موافقت اعضای شورای رشت گذر خوراک رشت در پارک ملت رشت راه اندازی می شود.