پرداخت خسارت به ۱۱۶ فوتی زائران اربعین حسینی

به گزارش تالشان نیوز ، عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در خصوص آخرین اقدامات و گزارش های صنعت بیمه درباره زائران اربعین حسینی گفت: طبق آخرین آمار سه میلیون و ۳۷۷ هزار زائر داشتیم که از این تعداد حدود سه میلیون نفر به طور قطع ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل و حق بیمه خود را پرداخت کردند.

وی تاکید کرد: همکاران ما در بیمه سامان با حداقل ۴۳۰ نفر در طی این سفر به صورت شبانه روزی در مرز‌های شش گانه  مشغول پاسخگویی و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بودند.

عطایی ادامه داد: طبق آمار در سفر اربعین ۱۱۶ فوتی  داشتیم که از این تعداد ۱۰۳ فوتی در داخل عراق و ۱۳ فوتی در  مرز‌ها بود؛ که از این تعداد  ۳۷ مورد بر اثر حادثه فوت کردند و ۷۹ نفر  فوت عادی داشتیم؛ بنابراین طبق قراردادی که با بیمه سامان داشتند از ۳۰۰ میلیون تومان تا حداقل ۵۰ میلیون تومان خسارت به خانواده متوفی داده خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ مورد از این فوتی‌ها ناشی از کارافتادگی و یاحوادث است که بیمه سامان آمادگی پرداخت خسارت به این بیمه شده‌ها را دارد.

عطایی تصریح کرد: در طول این مدت هزارو ۱۰۸ بستری داشتیم که ۸۲۵ مورد در عراق و ۲۸۳ مورد بستری در داخل کشور  و ۸۹۸ اعزام بیمار با آمبولانس داخل عراق به سمت مرز برای بیمارانی داشتیم که دچار حادثه شدند و باید به داخل کشور منتقل می‌شدند تا در داخل کشور امراض آن‌ها پیگیری شود که بیمه سامان توانست خدمات خوبی به آن‌ها نیز ارائه دهد.

وی ادامه داد:۳ هزار و ۸۶۱ بیمار سرپایی در داخل عراق داشتیم که در این مورد هم خدمات مناسبی ارائه دادیم. البته این خدمات منهای آماری است که هلال احمر ارائه داد. همچنین به پایگاه‌های درمانی ۳۵۰۰ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵۰۰ در عراق و ۱۰۰۰ نفر در مرز‌ها بوده است که همکاران ما خدمات لازم را به آن‌ها دادند.

معاون اجرایی بیمه سامان این را هم گفت: پیکر افرادی که در داخل عراق یا سر مرز فوت کرده بودند، از طریق خدمات بیمه سامان به سردخانه‌های مجهز منتقل و در حداقل زمان به شهر محل سکونت متوفی اجساد انتقال داده شد.

امیدواریم این حرکت بیمه سامان  در حد وظیفه توانسته باشد آرامش را به خانواده زائران بدهد.