همتی در واکنش به اظهارات رئیسی:

پاکت دربسته که در مناظره تقدیم شد، لیست بدهکاران دانه درشت بانکی بود نه صادرکنندگان!

به گزارش تالشان نیوز ، عبدالناصر همتی، رییس سابق بانک مرکزی به سخنان دیروز رییس جمهوری مبنی بر عدم انتشار نام بدحسابان واکنش نشان داد و نوشت که پاکت دربسته که در مناظره تقدیم شد، لیست بدهکاران دانه درشت بانکی بود نه صادرکنندگان!

عبدالناصر همتی، رییس سابق بانک مرکزی با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود تحت عنوان «جهت یادآوری» نوشته است: «اسامی رسماً درچند مرحله به قوه قضاییه ارسال شد. برخی از متخلفین بازداشت وبخشی از ارزها نیز برگشت. بخش بیشتری از ارزها نیز در تعامل با صادرکنندگان محترم به چرخه اقتصاد برگشت.»

همتی همچنین نوشته است: «پاکت دربسته که در مناظره تقدیم شد، لیست بدهکاران دانه درشت بانکی بود نه صادرکنندگان! اعلام عمومی اسامی اشخاص صرفاً با تشخیص و مجوز مقام قضایی ممکن است. جزئیات قبلاً به مراجع امنیتی وقضایی اعلام شده بود. امیدوارم حداقل وعده‌های اصلی در مناظره‌ها فراموش نشود.»

این اظهارات همتی اشاره به سخنان دیروز رییس جمهوری دارد که گفته بود: «وقتی من در دستگاه قضایی بودم، صحبت از برگشت ارز صادراتی بود. آنجا اعلام کردم که ۲۷میلیارد برنگشته است و باید پیگیری شود. ۴ نفر بدحساب را حاضر نبودند معرفی کنند و اسامی آنها را در پاکت دربسته می‌گذاشتند.»