حسن محمدیاری :

وزرا از مجلس رأی اعتماد گرفته اند اما هم اکنون پاسخگو نیستند

به گزارش تالشان نیوز : حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: اینکه وزرا از مجلس رأی اعتماد گرفته اند اما هم اکنون پاسخگو نیستند، جای سوال دارد. دغدغه ما نمایندگان، دغدغه مردم است، مناطق کم برخوردار به ویژه استان گیلان و غرب این استان حق دارند از معادن بهره مند شوند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه وزیر صمت از اختیارات خود به درستی استفاده نمی کند، گفت: مناطق کم برخوردار که از مواهب خدادادی برخوردار هستند باید از مزایای آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: طوالش قطب تولید کیوی در استان گیلان است اما در حال حاضر کشاورزانی که کیوی کشت می کردند به دلیل محدودیت صادرات با مشکلات زیادی روبه رو هستند و قیمت این محصول به شدت در حال کاهش است. وزارت کشاورزی باید سیاست مدونی را در خصوص صادرات کیوی داشته باشد و همچنین وزیر کشور باید در این خصوص راهکاری را بیاندیشد تا کشاورزان بیش از این ضرر نکنند.

صحبت های محمدیاری در حالیست که علی رغم پیگیری های وی در طول مدت آغاز به کار مجلس یازدهم گشایشی در موانع توسعه و تسهیل صادرات محصول کیوی در فصل برداشت حاصل نگشت و این محصول در فصل برداشت با کاهش محسوس قیمت و زیان شدید کشاورزان مواجه شد.

پیشتر نماینده ی حوزه انتخابیه تالش در تذکری مشابه در مجلس گفته بود هر چه بیشتر فریاد میزنیم انگار کمتر حرف ما را میشنوند.