ورود دستگاه قضا در آتش سوزی شیطان کوه لاهیجان

 به گزارش تالشان نیوز : دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان گفت: حفظ و نگهداری از منطقه بام سبز که یکی از نقاط مهم گردشگری شهر لاهیجان است بر همگان ضروری و واجب است. ولی به علت رعایت نشدن اصول ایمنی در این ماه و به ویژه در تعطیلات ، در مناطق سخت گذر بام سبز و اطراف آن شاهد حریق های متعدد هستیم که در هر مرحله از آتش سوزی بخشی از طبیعت تخریب می شود و از بین می رود.

ابراهیم انصاری با بیان اینکه اقدامات لازم را فرماندهی انتظامی لاهیجان برای شناسایی عاملان حادثه انجام خواهد داد، گفت : به طور قطع دستگاه قضایی با اشخاصی که با آتش سوزی عمدی طبیعت را تخریب کنند به طور قانونی برخورد خواهد کرد.

دادستان لاهیجان با اشاره به بند ١٢ ماده ۵۵ از قانون شهرداری ها گفت: اقدامات لازم برای حفاظت از شهر در برابر سوانح طبیعی چون زلزله، سیل ، حریق، ترمیم دیوار های شکسته، تعمیر چاله ها و چاه های واقع در معابر بر عهده شهرداری است.

وی اضافه کرد : لذا در جهت رعایت مواد ۲ و ۵ از دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مراتب به شهرداری اعلام شده تا برای ادای وظیفه قانونی پیش بینی شده، همه تمهیدات مورد نظر از قبیل به کارگرفتن نیروهای لازم برای نظارت و کنترل و برقراری گشت های مستمر ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی که به صورت بالقوه حادثه ساز است و نیز نصب تابلوهای مربوط به ممنوعیت روشن کردن آتش در این مناطق را با همکاری اداره های محیط زیست و منابع طبیعی لاهیجان به کار گیرد و نتیجه اقدامات را به دادستانی گزارش کند.