استاندار گیلان عنوان کرد

وجود ۴۵۰ نقطه پرخطر در سواحل گیلان/ شان خانواده ها در سواحل حفظ شود

استاندار گیلان از وجود ۴۵۰ نقطه پرخطر در سواحل خبر داد و گفت: باید در تمامی این مناطق تابلوی اخطار و شنا ممنوع نصب شود.

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی امروز در آخرین جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان در سال ۱۴۰۱ در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: جلسه ساماندهی سواحل بسیار مهم است زیرا سال گذشته به دستور ریاست جمهور طرح ساماندهی سواحل به درستی اجرا و گیلان از استان‌های برتر کشور شناخته شد اما در حوزه سالم سازی سواحل با معضلاتی مواجه بودیم که این مشکلات باید در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی تاکید کرد: طرح سالمسازی سواحل در استان گیلان باید به گونه ای طراحی و مدیریت شود که در همه ابعاد با توجه به التهابات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در آستانه ماه مبارک رمضان و ماه های محرم و صفر مشکلی به وجود نیاید.

استاندار گیلان تصریح کرد: برای اجرای درست این طرح باید تمهیداتی اتخاذ شود تا شان خانواده‌ها در سواحل حفظ شود زیرا همواره عده‌ای در تلاشند تا در سواحل ایجاد ناهنجاری کنند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با دستور به فرمانداران درخصوص تشکیل قرارگاه فرهنگی در تمامی ۱۷ شهرستان استان گیلان گفت: در این قرارگاه ها به تولیدات فرهنگی توجه شود و با نوآوری ها و کارآمد سازی به تولیدات نوین متناسب با خواست و نیاز جامعه متمرکز شوید.

وی هم چنین نقش ایجاد غرفه‌های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سواحل در راستای اجرای درست سیاست‌های فرهنگی نظام را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: غرفه‌هایی در سواحل استان گیلان با محوریت فرمانداران، بخشداران و دهیاران طراحی شود و در این خصوص در سواحلی که مربوط به بخش می‌باشد، بخشداران موظف هستند دهیاران را توجیه کنند تا طرح های سالمسازی و ساماندهی را به درستی دنبال کنند.

مقام عالی اجرایی گیلان از وجود ۴۵۰ نقطه پرخطر در سواحل خبر داد و گفت: باید در تمامی این مناطق تابلوی اخطار و شنا ممنوع نصب شود زیرا انجام این کار منجر به کاهش غرق شدن افراد در دریا می شود و فرمانداران محترم این موضوع را با بازدید های میدانی دنبال کنند.

وی با اشاره به حضور انتظامات در نقاط پرخطر ساحلی گیلان بیان کرد: همان گونه که در معابر عمومی شهری از انتظامات استفاده درست می شود، در سواحل هم باید انتظاماتی وجود داشته باشد تا از شنای افراد در منطقه شنا ممنوع جلوگیری شود و در این خصوص شهرداران موظفند در تمامی نقاط ساحلی پرخطر و شنا ممنوع گیلان انتظامات بگذارند.

عباسی، مسئولیت تشکیل کارگروه طرح سالمسازی دریا و سواحل را بر عهده فرمانداران دانست و گفت: مسئولیت تشکیل این کارگروه امری الزامی بوده و هیچ عذری در خصوص عدم اجرای درست طرح سالمسازی سواحل پذیرفته نیست./ایسنا