واگذاری ۱۲ دستگاه سامانه پنل خورشیدی به عشایر تالش

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از واگذاری ۱۲ دستگاه سامانه پنل خورشیدی به عشایر تالش خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۲ سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تالشان نیوز :  و گفت: تاکنون در راستای کمک به برق رسانی، ۱۱۵ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایر استان واگذار شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دو سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

صالح محمدی امروز، ۱۱ آبان ماه در حاشیه مراسم واگذاری ۱۲ دستگاه سامانه پنل خورشیدی سیار به عشایر شهرستان تالش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه کوچ نشینان مرتب در حال کوچ هستند و امکانات برق رسانی در ارتفاعات وجود ندارد، با استفاده از این پنل‌ها می‌توانند از نعمت برق برخوردار شوند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دو سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: بیش از ۲۵۰۰ خانوار عشایر در استان گیلان فعالیت دارند و شهرستان تالش بیشترین میزان عشایر استان را دارد؛ تاکنون در راستای کمک به برق رسانی ۱۱۵ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایر استان واگذار شده است.

وی یادآور شد: در ۶ ماه نخست سال‌جاری ۳۲ هزار و ۶۰۰ متر لوله جهت تامین آب شرب عشایر استان اختصاص داده شده و هم چنین ۲۳ مخزن آب شرب و ۴۵ عدد آبشخور برای عشایر در نظر گرفته شده است. تاکنون ۲۲۲ خانوار عشایر از آب شرب پایدار با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۴۲ میلیون ریال بهرمند شده‌اند.

محمدی از مطالعه و نقشه برداری سه پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون ریال برای عشایر این استان خبر داد و گفت: مرمت و بازسازی ۲۶ کیلومتر ایل راه با بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ خانوار و با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال، احداث پل آب رو، لوله‌ای و آب نما با اعتباری بالغ بر ۷۸۲۰ میلیون ریال و بازسازی و تعمیر حمام ضد کنه با ۶۷۵ میلیون ریال از جمله اقدامات خدماتی برای عشایر گیلان بوده است.