واگذاری امتیاز تیم فوتبال چوکای تالش به مالک جدید | مدیر عامل و سرمربی جدید چوکا معرفی شدند

آغاز ماجراجویی کهنه دلال تجاری فوتبال تهران در تالش | آشنایی بیشتر با رد پای مالک جدید چوکا در فوتبال کشور از فروش امتیاز استقلال جنوب تا انحلال سرخپوشان پاکدشت ، از تلاش برای فروپاشی استقلال ملاثانی تا انتقال قشقایی شیراز به یزد !

 

به گزارش تالشان نیوز پس از کش و قوس های فراوان و در پی عدم اجرای تعهدات از سوی علی نامداری ، توافق نامه مابین نامداری و هیات فوتبال از طرف هیات فوتبال فسخ شد .

مطابق توافق نامه مذکور علی نامداری میبایست طی زمان مقرر نسبت به انجام تعهدات اقدام میکرد که به دلیل عدم اجرای ان فسخ قرار داد در دستور کار هیات قرار گرفت.

به دنبال این موضوع و سرو سامان دادن به وضعیت بحرانی تیم چوکا هیات فوتبال تالش طی جلسه ای که در اداره ورزش و جوانان تالش برگزار شد امتیاز تیم فوتبال چوکای تالش را به اسماعیل سرهنگیان چهره نام اشنای بخش تجارت و بازرگانی فوتبال یا همان دلال فوتبالی ها واگذار کرد.

گفته میشود سرهنگیان در یکی از بندهای قرار داد خود تعهدی را از هیات فوتبال گرفته که این هیات در مدت زمان مقرر مشکلات مالکیتی خود با مالکین قبلی از جمله ریاضی مند و نامداری را حل کند در غیر این صورت تمام هزینه کرد های جاری باشگاه از طرف مالک جدید با احتساب ضرر و زیان از سوی هیات عودت گردد.

بدین ترتیب بنابر اعلام مدیریت جدید باشگاه ، تمام احکام صادره که در تیم چوکا از سوی هیات فوتبال تالش ، لغو شد و امید قهوه به عنوان مدیر عامل جدید تیم و همچنین جهانبخش جعفری به عنوان سرمربی جدید تیم منصوب شدند.

 

سرهنگیان کیست ؟

 

با تحقیقی مختصر میتوان به سابقه اسماعیل سرهنگیان پی برد و نقش افرینی و حضور ایشان به عنوان یک دلال به معنای واقعی فوتبالی و تجاری در طول سالهای اخیر در فوتبال کشور را به وضوح مشاهده کرد.

سرهنگیان نه تاجر است و نه کارخانه دار و نه یک سیاست مدارو نه اقا زاده که از یک منبع مالی مشخص بهره ببرد بلکه او دارای یک تیم منسجمیست که هدفشان نه بازیکن سازی و نه صعود و نه فوتبالیست بلکه تجارت به معنای واقعی را در فوتبال دنبال میکنند و اغلب با تمرکز روی تیم های شهرستانی در حال فروپاشی سرو کله شان پیدا میشود و سرهنگیان پیشانی اجرایی این تیم محسوب میشود .

انها در فوتبال به عنوان افراد اجرایی با وعده جذب اسپانسرینگ و قدرت نفوذ در فدراسیون سراغ تیم ها و مالکینی میروند که در بحران به سر میبرند و یا مالکین ان توان مدیریت اجرایی و مالی ندارند و بدین ترتیب اکثرا به عنوان قائم مقام و نماینده تام الاختیار باشگاه ها ورود میکنند .

از فرهاد کاظمی مربی سرشناس فوتبال کشور به عنوان یکی افراد پشت صحنه تیم سرهنگیان نام برده میشود.

 

کارنامه فوتبالی سرهنگیان

 

کارنامه سرهنگیان در تیم هایی که سابقه مدیریت ان را داشته غالبا سیاه و تاریک بوده است و با یک تیم تقریبا ثابتی کار میکند طوری که اکثر تیم های تحت هدایت ایشان سرانجامی جز تباهی و حاشیه نداشته اند.

سرهنگیان را بسیاری با تیم استقلال جنوب تهران میشناسند به خصوص فصلی که با این تیم در سال ۹۷ ۹۸ به لیگ یک صعود کرد و اصطلاحا سری در سرها بلند کرد

سرهنگیان به عنوان مالک باشگاه استقلال جنوب، امتیاز این تیم را به سرخپوشان پاکدشت فروخت.

پس از این نقل و انتقال سرهنگیان تیم مدیریتی خود را در سرخپوشان پاکدشت در لیگ یک مستقر کرد علی رغم اینکه نتایجی خوبی هم کسب کردند اما نتوانست به کار خود ادامه دهد و در نیمه راه سرخپوشان پاکدشت را رها کرد تا جایی که این تیم در استانه انحلال به رضا عنایتی و تیم هوادار فروخته شد.

سرهنگیان پس از پروژه کوتاه سرخپوشان پاکدشت در پی بحران مالی قشقایی شیراز در لیگ یک سر از شیراز دراورد و به عنوان قائم مقام باشگاه منصوب شد در ان مقطع انتشار ویدیویی از وی در حال درخواست اخذ مبلغ جهت جذب یک بازیکن حواشی بسیاری را ایجاد کرد .

قشقایی با سرهنگیان هم عاقبت به خیر نشد و در نهایت به چادر ملو یزد انتقال پیدا کرد و این تیم که نماد قوم قشقایی بود برای همیشه از صحنه تاریخ فوتبال حذف شد.

شاهکار دیگر سرهنگیان اما آشوب در فوتبال خوزستان بود آنجا که وی استقلال ملاثانی بحران زده را طعمه ی شکار خود در نظر گرفت .

استقلال ملاثانی بحران زده که با رنج فراوان با تلاش بازیکنان و سرمربی بومی خودش در لیگ حفظ شده بود اما با ورود سرهنگیان و انتصاب وی به عنوان قائم مقام و نماینده تام الاختیار مالک باشگاه ، به اهواز منتقل و به آبی پوشان اهواز تغییر نام داد

رد پای سرهنگیان در حالی در این اتفاق ناگهانی دیده میشود که فوتبال خوزستان را وارد یک بحران اجتماعی کرد.

طوری که در پی اعتراض و تحسن مردم ملاثانی و هواداران این تیم حتی نمایندگان مجلس استان نیز نسبت به این خبر موضع گیری داشتتد و در نهایت این انتقال لغو شد و استقلال ملاثانی همچنان در لیگ باقی ماند.

 

فرمول فوتبالی سرهنگیان و ورود به تالش

 

نحوه ی ورود سرهنگ پیر فوتبال تهران به تالش دقیقا مطابق با همان فرمول همیشگی حضورش در سایر تیم هاست .

گفته میشود سرهنگیان ابتدا قبل از ورود به تالش از طریق یکی از دلالانی که ابتدای فصل در چوکا جولان میداد به سراغ بهمن محمدیاری مالک اسبق و از مدیران ادوار باشگاه چوکا میرود و با جلب اعتماد و چراغ سبز وی وارد مذاکره با مسئولین ورزش تالش میشود.

حال چوکای بحران زده فرش قرمز خودش را برای این چهره ی تجاری فوتبال پهن کرده به امید انکه چوکا را به سعادت برساند .

سوابق و تجربه به وضوح از اینده چوکا تصویری تاریک را نشان میدهد اما با این حال امیدواریم مسئولین ورزش تالش با این انتقال تنها مشکل امروز را حل نکرده باشند و بدانند که مسئولیت این انتقال با انها خواهد بود چرا که تکلیف سرهنگیان ها در فوتبال معلوم هست اینان بعد تجاری فوتبال را میبینند.