واکنش فرماندار آستارا نسبت به اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز

فرماندار آستارا گفت: به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در صنوف، بازار و شرکت‌های این شهرستان به لحاظ قانونی و مقررات وضع شده ممنوع است.

به گزارش تالشان نیوز ؛ محمدرضا شهاب زاده در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه اتباع خارجی غیر مجاز تحت هیچ شرایطی حق ندارند در سطح شهرستان مرزی آستارا فعالیت کنند و ضمن اینکه این افراد در بازار، مغازه ها و شرکت های خصوصی هم حق فعالیت ندارند، اظهار کرد: استفاده از اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

وی با یادآوری مرزی بودن شهرستان آستارا افزود: چنانچه متصدیان امور صنفی و کارفرمایی به قانون ممنوعیت استفاده شغلی از اتباع خارجی توجه نکنند، پروانه فعالیت صنفی آنها باطل می شود

فرماندار آستارا ادامه داد: اجاره و رهن املاک نیز برای اسکان اتباع بیگانه غیر مجاز در این شهرستان مرزی استان گیلان ممنوع است.

شهاب زاده با اشاره به اینکه آستارا به لحاظ وضعیت خاص جغرافیایی و مرزی بودن محل امنی برای اشتغال و سکونت اتباع خارجی غیر مجاز است، گفت: چنانچه متصدیان امور صنفی، اتباع خارجی غیر مجاز را بکار گیرند با آنان برخورد قانونی می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی آستارا تصریح کرد: دشمنان در صدد اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند و ما باید هوشیار باشیم و به حمدالله در شهرستان آستارا نگاه منفی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه باهم در همه عرصه ها حاضر هستیم.

شهاب زاده تاکید کرد: باید بتوانیم محیطی آرام همراه با امنیت کامل برای مردم ایجاد نماییم.

فرماندار آستارا تصریح کرد: دشمنان، دشمنی خود را علنی کرده و رسماً اعلام می کنند که در پی برهم زدن نظم و امنیت کشور هستند و در این رابطه مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، دهیاران، مردم و همه ما باید هوشیار باشیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در شمال غربی استان گیلان، در فاصله ۲۰۰ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و دارای مرزهای زمینی، دریایی، ریلی و بزرگراهی می باشد.