هزینه‌های ارتباطی بیشترین درصد نرخ تورم در گیلان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار کرد: میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در بهمن ‌ماه‌ سال جاری نسبت به ماه گذشته در کشور ۱.۴ درصد و استان برابر ۱.۸درصد است که «ارتباطات»، «خرید وسایل نقلیه»، «نان و غلات» و «اجاره» دارای بالاترین مقدار تورم بوده است.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، وحید طیفوری روز یکشنبه با انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، در خصوص نرخ تورم کشور و استان در بهمن ماه ۱۴۰۲، گفت: گیلان در بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه شانزدهم کمترین نرخ تورم است و استان‌های تهران با نرخ ۳۷.۷ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و یزد با نرخ تورم ۵۲.۹ درصد بالاترین نرخ تورم کشور را دارد.

وی تصریح کرد: بین استان‌های بالاترین و پایین ترین نرخ تورم نزدیک به ۱۵.۲ درصد تفاوت وجود دارد.

وی اضافه کرد: نرخ تورم کل کشور معادل ۴۲.۵ درصد و استان گیلان معادل ۴۳.۹ درصد است؛ که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۱.۴ درصد بیشتر است.

طیفوری ادامه داد: بالاترین نرخ تورم استان در گروه «گوشت قرمز و ماکیان»، «ماهی ها و صدف‌داران»، «هتل و رستوران»، «خرید وسایل نقلیه» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» ‌بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بهمن‌ ماه‌ سال جاری نسبت به بهمن‌ ماه‌ سال گذشته در کشور را برابر ۳۵.۸ درصد و در استان برابر ۳۷.۷ درصد اعلام کرد و افزود: بالاترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه استان در گروه «گوشت قرمز و ماکیان»، «ماهی‌ها و صدف‌داران» و «هتل و رستوران» ثبت شده است.