نماینده ولی فقیه در گیلان لایروبی بندر و توسعه راه آهن آستارا را خواستار شد

به گزارش تالشان نیوز ؛ آیت الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در بازدید از بندر و راه آهن آستارا افزود: سازمان بنادر و کشتیرانی لایروبی بندر آستارا را بر عهده بگیرد و اگر این امکان برای سازمان بنادر فراهم نیست به شرکت خصوصی واگذار کند تا در کمترین زمان نسبت به لایروبی بندر اقدام شود.

وی ادامه داد: یکی از شرکت های خصوصی اعلام کرده است که ظرف ۶ ماه می‌تواند لایرویی بندرآستارا را انجام دهد و در این راستا نباید زمان را از دست داد زیرا رونق اقتصادی باعث توسعه پایدار کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: بندر آستارا فرصت مناسبی را برای صادرات کالاهای ایرانی فراهم کرده است و لازمه‌ صادرات نیز پهلو گرفتن کشتی ‌های آسیای میانه در این بندر است پس باید لایروبی انجام شود تا کشتی‌ ها به راحتی مستقر شوند.

آیت الله فلاحتی گفت: قبلاً نمایندگان کشور آذربایجان متعهد شده بودند که نسبت به تکمیل بخش اعظم راه آهن آستارا اقدامات لازم را انجام بدهند بنابراین از دولت سیزدهم خواستاریم این مسئله را از طریق وزرات امور خارجه پیگیری کند و همچنین از کشور برادر و دوستمان جمهوری آذربایجان می‌خواهیم این پروژه را ساماندهی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر این کریدور سبز شمال به جنوب شکل بگیرد ارتباط اقتصادی با آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا رونق خواهد گرفت و سود آن نصیب هر دو کشور خواهد شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از سه مرز زمینی، ریلی و دریایی برخوردار است.