صلاحیت شهردار منتخب شورای شهر تالش احراز نشد

نقطه سر خط ! آقایان برهانی یوسف زاده و حسین پور پاسخگوی مردم باشند

صلاحیت کوروش خداوردی زاده از سوی دستگاه های نظارتی مورد تایید قرار واقع نگرفت در حالی که پیش از وی، هوشنگ عباسقلی زاده به عنوان فردی مدیر و با تجربه از سوی چهار عضو شورا به عنوان شهردار تالش انتخاب شد اما اقایان برهانی حسین پور و یوسف زاده با ترک جلسات مکرر، زمینه ی انحراف شورای شهر و یک سال عقب ماندگی شهر تالش را فراهم ساختند.

به گزارش تالشان نیوز طی نامه ای از سوی استانداری گیلان به شورای شهر تالش، سرانجام تکلیف شهرداری تالش مشخص شد.

بنابر این نامه با توجه به عدم احراز صلاحیت کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب ، شورای شهر تالش باید مجددا نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام نماید.

گفتنیست کوروش خداوردی زاده در  تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۱ از سوی شورای شهر تالش به عنوان شهردار منتخب معرفی شده بود .

با این حال باید خاطر نشان کرد که پیش از انتخاب خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب ، اعضای شورای شهر روی بیش از ۱۵ کاندیدای معرفی شده که اغلب بی هیچ رزومه ی موثری بودند به اجماع نرسیدند .

متعاقب ان ۴ عضو شورای شهر اقایان علی بابایی پورپناه رحیمی و خانم اردویی بنا به خواست و اقبال عمومی جامعه از هوشنگ عباسقلی زاده شهردار اسبق تالش که سابقه طولانی در امر مدیریت شهری در شهرهایی همچون استارا فومن سرعین داشت دعوت به قبول مسئولیت نمودند.

فرماندار سابق رودبار و مدیرکل امور شهری استانداری گیلان با توجه به استقبال عمومی مردم و گروه های سیاسی اجتماعی امادگی خود جهت حضور در مسئولیت شهرداری تالش را اعلام نمود.

به این ترتیب ۴ عضو شورای شهر در جلسه انتخاب شهردار رای به انتخاب هوشنگ عباسقلی زاده دادند اما سه عضو دیگر شورای شهر اقایان یوسف زاده حسین پور و برهانی در اعتراض به انتخاب هوشنگ عباسقلی زاده جلسه انتخاب شهردار را ترک کردند.

ماجرا تا انجا پیش رفت که با تکرار عدم برگزاری جلسات انتخاب شهردار و ترک جلسه سه عضو مذکور اقای هوشنگ عباسقلی زاده از قبول مسئولیت اعلام انصراف کرد.

با این شرایط سوالی که پیش میاد ان است سه عضو شورای شهر که حاضر به انتخاب مدیری موفقی چون هوشنگ عباسقلی زاده نشدند دقیقا در انتخاب شهردار تالش به دنبال چه شاخص هایی میباشند ؟

با همه این اوصاف اصرار سه عضو شورا بر فراری دادن هوشنگ عباسقلی زاده از قبول مسئولیت شهرداری تالش ، موضوع مدیریت شهری تالش را تا به اینجا به انحراف کشاند که بعد از گذشت یکسال شهر تالش همچنان شهردار نداشته باشد.