به مناسبت هفته وحدت انجام شد؛

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و تشیع در تالش

 به گزارش تالشان نیوز : همزمان با هفته وحدت ظهر شنبه نشست هم اندیشی با حضور «حجت الاسلام مجتبی نورزاد» امام جمعه تالش، «عزت شیخ» مسئول حوزه علمیه اهل سنت و جمعی از علمای اهل سنت و تشیع شهرستان تالش با محوریت مطالبه گری، پرسش پاسخ طرح مباحث انگیزشی در حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد.

«حجت الاسلام مجتبی نورزاد» امام جمعه تالش در این نشست اظهار کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی برای شناساندن جامعه اسلامی به جهانیان است.

وی با بیان اینکه علما نقش تعیین کننده‌ای در تبیین اشتراکات مذهبی دارند، افزود: شهرستان تالش با وجود دو حوزه علمیه اهل سنت و تشیع علمای فاضل و با دانشی را پرورش داده است.

حجت الاسلام نورزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی نماد همدلی و وحدت مذاهب اسلامی است، گفت: ۱۱ هزار شهید اهل سنت در کشور و ۶۲ شهید والامقام اهل سنت شهرستان تالش نشان از عمیق بودن احساسات مهین دوستی این عزیزان است.

تبادل علمی علمای اهل تسنن و تشیع سبب حفظ ارزش‌ها می‌شود

«عزت شیخ» مسئول حوزه علمیه اهل سنت تالش نیز در این نشست ادامه داد: نزدیکی و تبادل علمی علمای اهل تسنن و تشیع سبب حفظ ارزش‌های جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش ظرفیت بالایی برای شکوفایی جامعه اسلامی دارد، تصریح کرد: برای شکوفایی بیشتر در این بخش نگاه ویژه به این ظرفیت‌ها از سوی مسئولان را می‌طلبد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش با بیان اینکه عقاید مسلمانان نقاط مشترک زیادی با هم دارد، افزود: وحدت اجتماعی و فرهنگی مذاهب با هم تلفیق شده و رشد یافته و علما و صاحبان فکر در ایجاد چنین فضایی مؤثر هستند./ بابک شفقتی