معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد:

نجات ۵۲ گردشگر دریایی با عکس العمل به موقع تیم جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نجات ۵۲ گردشگر دریایی با عکس العمل به موقع تیم جستجو و نجات دریایی این اداره کل خبرداد.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی خدمتگزار با اعلام این خبر اظهار داشت: در ساعت ۲۰ و ۵۵ دقیقه روز چهارشنبه یک شناور تفریحی متعلق به بخش خصوصی در شهرستان بندرانزلی به سبب نقص فنی موتور، خارج از سرویس و کنترل گردید.

وی افزود: این شناور طی تماس با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندرانزلی اعلام اضطرار و درخواست کمک نمود که بلافاصله شناورهای ناجی ۱۴ و یدک کش ماسوله به موقعیت جهت امداد رسانی اعزام شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تقدیر از سرعت عمل تیم امداد و نجات دریایی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با امداد و همراهی شناورهای یاد شده، تمامی ۵۲ گردشگر و ۳‬ خدمه شناور به سلامت به اسکله تفریحی شهرستان بندرانزلی بازگشتند.

گفتنی است، گردشگران دریایی و هموطنان در صورت بروز حادثه دریایی می توانند از طریق شماره تلفن  ۱۵۵۰  که قابلیت برقراری تماس از طریق تلفن ثابت و کلیه اپراتورهای تلفن همراه را دارد، با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC)  تماس حاصل کنند