دادستان گیلان مطرح کرد :

منع صدور مجوز فعالیت برای واحدهای تولیدی فاقد سیستم تصفیه فاضلاب

به گزارش تالشان نیوز، نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با موضوع پیشگیری از ورود پساب کارخانجات و واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی و فاضلاب‌های خانگی شهری و روستایی به رودخانه‌ها و محیط‌زیست استان صبح امروز برگزار شد..

سید مهدی فلاح میری در این نشست با اشاره به اهمیت تغییر دیدگاه مدیران و مسؤولان استان نسبت به پسماند و نقش آن در آلوده ساختن محیط‌زیست اظهار کرد: مبدأ و منشأ آلودگی‌هایی که از طریق فاضلاب به رودخانه‌های استان وارد می‌شود قابل‌شناسایی است و سازمان محیط‌زیست باید در این زمینه با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.

دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به اینکه اراده‌ای از سوی ادارات و نهادهای متولی در برخورد قاطع قانونی با متخلفان و آلوده‌کنندگان محیط‌زیست وجود ندارد، گفت: برای واحدهای تولیدی که فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند نباید مجوز فعالیت صادر شود.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم در گرو اقدامات به‌موقع مسؤولان در حوزه محیط‌زیست است، افزود: سازمان محیط ‌زیست موظف است طی ابلاغی به واحد­های صنعتی بازه زمانی برای آنان تعریف کرده تا در راستای احداث سیستم تصفیه اقدام کنند و در صورت تخلف، آنان را به دستگاه قضایی معرفی کند/فارس