مدیرکل امور اقتصادی گیلان:

منابع حاصل از فروش اموال دولتی صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: امسال ۵۴ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دولت در استان اعلام وصول شده‌است که صرف تکمیل پروژه های نیمه‌تمام می‌شود.

به گزارش تالشان نیوز ، علی‌رضا نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برداشت‌ها از طرح مولدسازی اموال دولتی؛ منقبض، محدود و به صراحت اشتباه است زیرا این طرح فقط شامل فروش املاک مازاد نمی‌شود و مسئولان با فروش اموال بدنبال جبران کسری بودجه دولت نیستند بلکه می خواهند با استفاده از این اموال به روش هایی مانند اجاره دادن و تهاتر کردن با پیمانکاران و تامین کنندگان، معاوضه و مبادله با عرصه و عیانی که می تواند به صرفه و صلاح دولت تمام شود، مشکل منابع پروژه ها را حل کنند.

وی گفت: دولت در راستای اجرای این طرح چهار مولفه را دنبال می کند؛ اول آنکه باعث تحریک، رشد و رونق اقتصادی استان و کشور شود و زمینه را برای آزادسازی اقتصادی و محول کردن امکانات و منابع کشور به بخش خصوصی فراهم کند.

وی اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی با چالش‌های اقتصادی و ضرر و زیان مواجه هستند لذا از این طریق مشکل زیاندهی خود را حل کرده و دوباره این شرکتها به مدار رشد و رونق برمی‌گردند.

نوروزی تصریح کرد: پیش از این هدف دولت از کوچک سازی، تمرکز بر تعدیل نیروی انسانی بود درصورتی که این کوچک سازی در ملک و اعیان و بطورکلی در اموال و املاک دولت هم باید نمود یابد بنابراین نگاه بسیط و رویکرد فراگیر به مقوله مولد سازی تاکید بر جنبه‌های جدید و کارآمد مولد سازی است.

وی گفت: از سویی استان نمی‌تواند در مورد هزینه‌کرد خارج از چارچوب، تصمیم‌گیری کند و در حیطه اختیارات استان نیست و هر تصمیمی که در مورد تجهیز منابع، تخصیص و توزیع آنها گرفته می شود طبق قوانین بودجه ۱۴۰۱ خواهد بود و بر این اساس منابع حاصل از فروش املاک مازاد صرف اجرای پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه ای نیمه تمام می شود.

نوروزی ادامه داد: تمام ۵۴ میلیاردی که براساس موافقت نامه ها تا پایان سال از این محل حاصل و به گیلان تخصیص می‌یابد صرف دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌هایی شود که دارای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام هستند.

وی بیان کرد: بعنوان مثال اگر دستگاهی مبلغی را از محل فروش اموال خود عاید استان کرد در درجه اول این مبلغ برای تکمیل پروژه های نیمه تمام همان دستگاه صرف خواهد شد و سایر دستگاههای اجرایی در مرحله بعد قرار می گیرند که منفت آن به استان خواهد رسید و کمک کننده به پروژه های اولویت‌دار دستگاه‌های دیگر هم خواهد بود و اگر دستگاهی پروژه اولویت دار و نیمه تمام نداشت این درآمد برای پروژه های هزینه می شود که در صدر لیست پروژه های اولویت دار قرار دارند.

امسال هدف‌گذاری برای فروش املاک مازاد استان رقمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۲ میلیارد تومان از این املاک فروخته شده‌ است و از این میزان فروش تا کنون ۵۴ میلیارد تومان اعلام وصول شده‌است./ایرنا