ممنوعیت عرضه برنج خارجی در گیلان

مدیرکل صمت گیلان از ممنوعیت عرضه وفروش برنج خارجی در فروشگاه‌های استان خبرداد.

به گزارش تالشان نیوز : مدیرکل صنعت، معدن وتجارت گیلان گفت: برای حمایت از کشاورزان گیلانی، همه فعالان عرضه و نظام توزیع کالا، باید از عرضه برنج خارجی خودداری کنند.
 تیمور پورحیدری با توجه به دستورصریح استاندار بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات انباشت تولیدات برنج داخلی، در نامه‌ای به همه فروشگاه‌ها بزرگ و زنجیره ای، انجمن‌های پخش، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های مرتبط اعلام شده از توزیع و عرضه برنج خارجی امتناع کنند.
 وی با بیان اینکه ۲۳۸ هزار هکتار مزارع برنج، می‌توانند ظرفیت مناسبی برای تولید برنج مطلوب ایرانی باشد، عنوان کرد: با بررسی و اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی استان، در صورت حمایت از کشاورزان گیلانی؛ تولید برنج گیلان از ۷۵۰ هزار تن در سال به ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نظارت بر تبدیل شلتوک به برنج سفید بیان کرد: شهروندان نیز برای کمک به کشاورزان سختکوش، از خرید و مصرف برنج‌های خارجی موجود در بازار اجتناب کنند.
گفتنی است در نشست بررسی مشکلات و مسائل کشاورزان ۳ استان شمالی کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد وزیر کشور وادرات برنج را تا زمان برون رفت از وضعیت فعلی لغو کرده است. 
همچنین محمد مخبرمعاون اول رئیس جمهور دستور داده است؛ تا مادامی که یک گرم برنج داخلی در انبار‌های کشاورزان وجود دارد، واردات و توزیع برنج خارجی تخلف محسوب می‌شود.