استاندار گیلان در مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری شهرستان مرزی آستارا عنوان کرد؛

ملاک ارزیابی مسئولان ، رضایتمندی مردم است / در برخورد با فساد، هیچ تعارفی ندارم/ مرکز تحقیقات کیوی به‌عنوان محصول استراتژیک غرب گیلان راه اندازی می شود

به گزارش تالشان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری شهرستان مرزی بندرآستارا با بیان اینکه نباید هیچ عذر و بهانه ای برای پیشبرد شایسته امور باشد، اظهار داشت:

دولت سیزدهم، برآمده از آحاد مردم و دولتی مردمی و انقلابی است و در مصادره و انحصار هیچ حزب و گروه سیاسی قرار نمی گیرد.

وی خدمت صادقانه را رویکرد دولت ذکر کرد و با اشاره به مدیریت کرونا به عنوان اولویت افزود: دولت در شرایطی مدیریت کشور را بر عهده گرفت که وضعیت اقتصادی به هم ریخته ای در کشور وجود داشت و با توجه به نبود واکسن کافی، شاهد از دست رفتن جان بسیاری از هم وطنان بودیم.

استاندار گیلان ادامه داد: در حال حاضر با اراده دولت و تلاش رییس جمهوری، توانستیم این بیماری را کنترل و مدیریت کنیم و امروز در شرایط خوبی قرار داریم که البته به معنی این نیست که مراعات توصیه های بهداشتی مورد توجه نباشد.

صدور مجوز بی نام برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران

دکتر عباسی با بیان اینکه در گیلان تلاش کردیم در راستای برنامه های دولت سیزدهم حرکت کنیم، یادآور شد: پیرو دستور وزیر کشور در روز معارفه مبنی بر صدور مجوز برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاری، پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد کرده ایم تا بروکراسی های زائد برچیده شود.

وی افزود: تنها استانی هستیم که بیش از ۵۰ مجوز بی نام در این بخش صادر شده که بمعنی آنست هر سرمایه گذاری که بخواهد در گیلان سرمایه گذاری کند، امور مربوطه تسهیل شده و بستر آماده است.استاندار گیلان با تصریح اینکه در بخش‌های صنعت، تولید و اشتغال فعالیت های خوبی ایجاد شده ، گفت:

شخصا در بنگاه های تولیدی حضور یافته ام و با مشاهده فعالیت شماری از آنها با نیمی از ظرفیت، به افزایش ظرفیت تولید تشویق کردم.

وی افزود: از روزی که مسئولیت را بر عهده گرفته ام ، اجازه نداده ام حتی یک کارگر بیکار شود و تلاشم اینست که سهم استان گیلان در بخش اشتغال را محقق کنیم ضمن آنکه در بخش مسکن نیز زمین های مناسب برای تولید مسکن بر اساس تقاضا، آماده سازی شده و اهتمام داریم که امور را با سرعت بیشتری به پیش ببریم.

در خصوص فساد با کسی تعارفی ندارم

وی در ادامه سخنانش فساد ستیزی را جزو شعارهای راهبردی رییس جمهوری عنوان و با بیان اینکه من هم تابع این رویکرد هستم، گفت: طی هماهنگی با دستگاه های قضایی و نظارتی، اجازه نمی دهیم در ادارات و سازمان های استان فسادی در بخش های مختلف اتفاق بیفتد.

دکتر عباسی ادامه داد: در این خصوص تعارفی ندارم و با هر تخلفی از سوی هر کسی، مطابق با قانون برخورد می کنم.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی آستارا در بخش های دریامحور ، کشاورزی و گردشگری ، از تدوین برنامه برای رونق بخش های اشاره شده خبر داد.

وی با یادآوری بوجود آمدن مشکلاتی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از آستارا گفت: در این خصوص طی نشست با مسئولان رده های کشوری در بخش قرنطینه همان روز نسبت به رفع مشکل اقدام شد.

بیش از ۹۰ درصد صادرات محصولات ما از مرز آستارا انجام می شود

دکتر عباسی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد صادرات محصولات ما از مرز آستارا انجام می شود ، خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه داشتم، این موضوع را مطرح کردم که این ظرفیت را داریم تا حجم ۷۰۰ میلیون دلاری درآمد کنونی را تا ۲ میلیارد دلار افزایش دهیم.

استاندار گیلان همچنین گفت: در جریان سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به گیلان، مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی را به عنوان یک محصول استراتژیک تولیدی در غرب گیلان گرفته ایم تا بتوانیم از وارد آمدن آسیب به محصولات و صادرات آن جلوگیری کنیم.

استقبال از سرمایه گذاری در بخش های سردخانه ای، صنایع بسته بندی و سورتینگ میوه

وی ادامه داد: از انجام سرمایه گذاری در بخش های سردخانه ای، صنایع بسته بندی و سورتینگ میوه استقبال می کنیم تا زنجیره ارزش را در بخش تولیدات کشاورزی شاهد باشیم.وی با یادآوری دیدار اخیر خود با سفیر جمهوری فدراسیون روسیه در کشورمان و برشمردن مزیت های شهرستان آستارا و همسایگی با آستراخان روسیه گفت:

در تلاشیم فضایی فراهم کنیم تا کسب و کار و رونق تولید و افزایش صادرات محقق شود.اختصاص اعتبار مناسب برای ساماندهی مرزهای آستارا و نیز تقویت تجهیزات صداوسیما در این شهرستان به منظور تسهیل دریافت شبکه های تلویزیونی برای مردم از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان مطرح کرد.

وی فرماندار جدید این شهرستان را دارای سوابق تخصصی در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با شکل گیری ثبات مدیریتی ، شاهد توسعه شهرستان باشیم.

رضایتمندی مردم ملاک ارزیابی مسئولان

وی شایسته سالاری را مورد تاکید قرار داد و ملاک ارزیابی خود از مسئولان را رضایتمندی مردم بیان و اضافه کرد: اعتماد مردم نسبت به دولت در گذشته، کم رنگ شده و امید آنان کاهش یافته و وظیفه داریم مردم را امیدوار و از مشارکت آنان استفاده کنیم.

استاندار گیلان با توصیه به مدیران برای رسیدگی فوری به درخواست های مردم و باز گذاشتن درب اتاق های خود به روی آنان گفت که بزودی با هدف بررسی میدانی مشکلات ، با همراهی مدیران استانی به آستارا سفر خواهد کرد.

در این جلسه با قدردانی از سید سعید میرقربانی، عنایت رضایی پور به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان مرزی آستارا معرفی شد.همچنین جمشید مهدوی به عنوان معاون برنامه ریزی و عمرانی این شهرستان معرفی گردید.

 استاندار گیلان پس از مراسم معارفه با حضور در مسجد حضرت فاطمه الزهرا آستارا، در نماز جماعت مغرب و عشا شرکت کرد.