مصرف گاز خانگی در گیلان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اعلام کرد: با ورود جبهه هوای سرد و بارشی به استان مصرف گاز به ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسید که بخش اعظم آن مصرف خانگی است که این رقم نسبت به مصرف معمول چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش تالشان نیوز ، عیسی جمال نیکویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک گاز در گیلان وجود دارد که بیش از یک میلیون آنها مشترکین بخش خانگی هستند، افزود: در مجموع از کل مصرف روزانه اعلامی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب مصرف بخش مربوط به مصارف خانگی است.
وی گفت: ۲ هزار و ۱۱۷ روستا در گیلان از نعمت گاز برخوردارند که این تعداد ۹۶.۷ درصد روستاهای استان را شامل می شود حال آنکه میانگین کشوری ۸۵ درصد است.

نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری به گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری گفت: وزش باد و بارندگی “نسبتا شدید یا خیلی شدید”، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها آن “نسبتا شدید تا شدید و بارش مخلوط برف و باران یا برف در مناطق همجوار دامنه‌ها از پیامدهای این سامانه در استان است.
محمد دادرس با بیان اینکه نفوذ و تقویت این سامانه پرفشار تا صبح سه‌شنبه در استان ادامه دارد، افزود: دمای هوا در این مدت به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد ضمن اینکه بیشتر بارش‌ها در مناطق غربی و ساحلی گیلان پیش بینی شده و شاهد وزش باد نسبتا شدید تا خیلی شدید به ویژه در سواحل استان خواهیم بود.
وی با تاکید بر احتیاط در ترددهای جاده‌ای به دلیل لغزندگی سطح معابر و اجتناب و احتیاط در ترددها “در جاده های کوهستانی” اظهار کرد: از سفر و ترددهای غیرضرور باید خودداری شود.

در مصرف گاز صرفه جویی نشود، برق قطع می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اهمیت موضوع مدیریت مصرف گاز برای پایداری جریان برق در استان گفت: اگر در مصرف گاز صرفه جویی نشود گاز نیروگاه های تامین برق استان قطع می شود که این موضوع سبب قطع برق در استان خواهد شد.
محمد تقی مهدی زاده در نشست هم اندیشی مدیران گاز، برق و صنعت، معدن و تجارت با صاحبان صنایع استان درخصوص مدیریت مصرف گاز با اشاره به تجربه موفق شرکت توزیع برق در تابستان امسال و پایداری جریان برق استان گفت: این مهم با همراهی همه بخش ها میسر شده است.
مهدی زاده از مردم خواست تا با مدیریت مصرف، پایداری جریان گاز برای سایر مصرف کنندگان را تضمین کنند.

اطلاعیه؛ صرفه جویی، تضمین کننده پایداری جریان گاز

شرکت گاز گیلان با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز اطلاعیه ای صادر کرده است که در آن آمده است:به اطلاع مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان گیلان می رساند به علت ورود جبهه هوای سرد و بارشی به استان، دمای هوا تا انتهای هفته به شدت کاهش می یابد.
در همین راستا از کلیه مشترکان بویژه مشترکان خانگی تقاضا می شود تا با صرفه جویی، رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) و خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافه، ضمن کمک به پایداری جریان گاز، شرکت گاز را در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر یاری رسانند.
دستگاههای گیلان با صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف و باران از روز گذشته تا سه‌شنبه پیش رو و برودت قابل ملاحظه هوا طی روزهای آتی به حالت آماده باش درآمده اند./ایرنا