رییس کل دادگستری استان گیلان؛

مصالح مورد نیاز ساخت و ساز به اندازه کافی در معادن گیلان موجود است

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز ساخت و ساز به اندازه کافی در معادن استان موجود است افزود: اکنون هر گونه برداشتی از بستر رودخانه‌ها ممنوع است.

به گزارش تالشان نیوز ، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: مردم شریف ایران چهل و پنجمین جشن انقلاب اسلامی را با شکوه و اقتدار برگزار کردند و اکنون وظیفه مسئولان در برابر این مردم خدمت صادقانه و خاضعانه است.

وی با بیان اینکه دغدغه مسئولان باید حفظ بیت المال باشد گفت: رعایت قانون تکلیفی برای همگان است و عدول از مقررات جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کس مجاز نیست.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه اظهار داشت: تمکین نکردن به زیاده خواهی‌ها وظیفه همه‌ی مسئولان است و باید در برابر افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند ایستادگی نمود تا حقی از بیت المال ضایع نگردد.

وی با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز ساخت و ساز به اندازه کافی در معادن استان موجود است افزود: اکنون هر گونه برداشتی از بستر رودخانه‌ها ممنوع است مگر اینکه مصالح مازاد در منطقه‌ای وجود داشته باشد که این مصالح هم باید در درجه اول برای ساماندهی خود رودخانه مصرف شود.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد باید در ذات همه مسئولان و مدیران باشد تصریح کرد: مدیری که فساد ستیز نباشد حق ندارد مسئولیتی را بر عهده بگیرد.

وی همچنین ابراز داشت: ساماندهی رودخانه‌ها امری ضروری و لازم است و باید با شتاب و سرعت ادامه پیدا کند.

رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه صدور مجوزهای برداشت با اداره صنعت معدن و تجارت است گفت: این مجوز‌ها باید مطابق با ضوابط و آیین نامه‌های مربوطه صادر شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آب منطقه‌ای و سازمان صمت مکلفند که بر همه مجوز‌ها نظارت دقیق نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی بر اجرای پروژه‌های عمرانی در استان تاکید نمود و افزود: اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی رضایت مندی مردم را به دنبال خواهد داشت لذا در انجام آن نباید هیچ تعللی صورت گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: عدم پیشرفت پروژه‌ها علاوه بر نارضایتی عمومی، افزایش بهاء تمام شده را نیز در پی خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی در پایان اظهار داشت: رضایت الهی در پی رضایت مردم است و دستگاه قضایی از هر خدمتی که در راستای منافع مردم باشد حمایت خواهد کرد.