با حضور فرماندار تالش ، معاون استاندار و مدیران کل استانی

مشکلات شهرک صنعتی کشلی شهرستان تالش بررسی شد

 فرماندار تالش در این بازدید اظهار کرد : تداخلات رفع موانع تولید شهرستان تالش بررسی و به زودی شاهد کاهش این مشکلات در حمایت از تولیدکنندگان خواهیم بود.

به گزارش تالشان نیوز ، فرماندار تالش عصر دیروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۲به همراه سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل استان گیلان ، دکتر صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت  ، مهدی محبوبی فر مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ، داراب زاده مدیرعامل برق منطقه ای  و کوروش خلیلی مدیرکل شیلات استان گیلان  از شهرک‌صنعتی کشلی و پرورش ماهیان خاویاری و سایر واحدهای تولیدی بازدید کردند.

فرماندار تالش در حاشیه بازدیدمیدانی از شهرک صنعتی کشلی در شهرستان تالش  به ارائه گزارش از وضعیت فعالیت تولیدی، خدماتی و … شهرک های صنعتی و مشکلات مبتلابه آن پرداخت.

مهندس کیا عاشوری  با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲مهار تورم و رشد تولید گفت: مسئولین کشوری و استانی با حمایت از بخش خصوصی  و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش های شهرکهای صنعتی و با ایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی نوسازی مستمر صنایع کوچک در  ابعاد مختلف، ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری به رشد صادرات صنایع در بازارهای منطقه ای و جهانی و جذب سرمایه گذاری خارجی کمک نماید .

وی افزود: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز به منظور استقرار صنایع مختلف  در شهرک ها و نواحی صنعتی جهت بهبود فضای کسب و کار، افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی (GDP) شهرستان و استان با طراحی و اجرای توسعه پایدار و رونق اقتصادی در مناطق مختلف کشور، از جمله شهرستان تالش می تواندزمینه های توسعه صنایع را جهت دستیابی رشد اقتصادی ۸ درصدی و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه تولید را بسترسازی نموده که این امر موجب گسترش صنایع و افزایش اعتماد فعالان اقتصادی در عرصه های متنوع و ارز آور با ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

فرماندار تالش ادامه داد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی جهت توسعه خوشه و شبکه های کسب و کار و صدور مجوزهای مورد نیاز؛ مشارکت در توسعه و عمران و تامین زیرساخت ها و امکانات زیربنایی، نداشتن آب شرب مناسب و همچنین عدم تامین برق مورد نیاز صنایع مستقر، شهرک نیاز به منابع مالی جهت بهبود موارد می باشد.

مهندس عاشوری ایجاد زمینه‌های لازم برای راه اندازی، هدایت و توسعه سرمایه گذاری‌های بخش غیردولتی؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر ایجاد مجتمع های کارگاهی، مراکز خدماتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی تحت مسئولیت؛ خرید و تملک اراضی جهت ایجاد و توسعه شهرکها و نواحی صنعتی؛ دغدغه مسئولین برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات محصول می باشد ،  پرداختند و بر حمایت و اجرای آن در شهرستان تالش که دارای  پتانسیل های بی نظیر در عرصه اراضی  حاصلخیز با داشتن نیروهای جوان  تحصیل کرده با دارا بودن  جمعیت قابل توجه و کارآمد بوده را خواستار شدند.

در پایان بر اساس راهکارهای ارائه شده و دستور موکد معاون استاندار گیلان ، برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و زمین جهت احداث پست برق، آب شرب شهرک صنعتی تامین خواهد شد.