آخر عاقبت طرح انقلابی و غیر کارشناسی که رییس جمهور صادر کرد!

مسیر دسترسی به ساحل در محدوده ی طرح ساحلی گیسوم و طرح ساحلی قروق دوباره مسدود شد

به گزارش تالشان نیوز : در پی صدور دستور ریاست جمهور مبنی بر ازاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل ، با حضور استاندار گیلان و فرماندار تالش مسیر دسترسی به سواحل روستای گتگسر و قروق در محدوده ی طرح ساحلی گیسوم و طرح ساحلی قروق بازگشایی شد.

اما تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان تالشان نیوز حکایت از آن دارد که مسیر دسترسی به هر دو منطقه ی ساحلی طی روزهای اخیر همزمان با افزایش مراجعه مردم و گردشگران به طرح های ساحلی مسدود شده است.

به نظر میرسد مسدود سازی مجدد مسیر های منتهی به طرح های ساحلی به دلیل کنترل امنیت و ساماندهی حضور مسافران و جلوگیری از حضور افراد متفرقه و یا حتی احشام ولگرد در داخل طرح باشد که امریست طبیعی .

از دستور رییس جمهور چنین بر می اید که مقصود و منظور ایشان از ابلاغ دستور ازادسازی سواحل ، رفع تصرفات غیرقانونی حرائم سواحلی بود که در اختیار برخی اشخاص حقیقی و برخی دستگاه های اجرایی قرار دارد و عموم مردم نمیتوانند از ان انتفاع ببرند و نه طرح های سالمسازی که در اختیار عموم مردم هستند .

اما انچه که اتفاق افتاد برداشت غلط از یک دستور مبهم و غیر کارشناسی و بدون ساز و کار اجرایی بود که در نهایت با اصرار و تاکید استاندار گیلان مشمول طرح های ساحلی و سالم سازی گیلان شد و بسیاری از زیرساخت های خدماتی به مردم در طرح های ساحلی مورد تخریب قرار گرفت و دیوار های جداکننده طرح های ساحلی از سایر قسمت های ساحل به طور کامل برداشته شد و عملا طرح های ساحلی و سالم سازی را از ماموریت اصلی خود ساقط کرد.

طرح هایی که هدف از تاسیس آن ارائه خدمات عمومی به مردم و ایجاد فضای امن برای خانواده ها به خصوص در فصل گرما و شنا بود.

این مسدود سازی مجدد سواحل توسط دستگاه های دولتی ، در حالیست که استاندار گیلان چندی پیش با نمایشی فاتحانه به عملکرد خود بابت اطاعت از دستور غیر کارشناسانه ی رییس جمهور میبالید و فخر میکرد .

در حالی که انتظار میرفت استاندار گیلان به جای این سطح از تملق و اصرار در اجرای بی چون و چرای یک دستور غیر کارشناسی ، تبعات اجرای ان در طرح های سالم سازی را در نظر میگرفت تا پس از نمایش توخالی قدرتمندانه خود ، امروز دقیقا همان محلی که به دستور ایشان ازاد سازی شده بود دوباره مسدود نشود !

لازم به ذکر است که در گیرو دار این کشمکش ازاد سازی و مسدود سازی و دور باطل تکرار ان ، طرح ساحلی گل یاس که مخروبه ای بیش نیست و خدماتی در ان ارائه نمیشود ، توسط یک دستگاه به صورت غیر قانونی تصرف شده و نه تنها نسبت به ازاد سازی حرائم ان هیچ اقدامی صورت نپذیرفته بلکه نسبت به خلع ید مدیریت ناکارامد ان مجموعه نیز اقدامی نشده است .

و بدتر انکه دستگاه های نظارتی حساس شهرستان بی توجه بدین موضوع همچنان در بی تفاوتی به سر میبرند!