حادثه دلخراش در بیمارستان شهید نورانی تالش

مرگ مادر بر اثر زایمان طبیعی اجباری / پای قصور پزشکی در میان است ؟

مادر ۳۰ ساله تالشی بامداد جمعه بر اثر زایمان طبیعی اجباری فوت کرد و فرزندش را یتیم به دنیا اورد

به گزارش تالشان نیوز : مدت هاست که بر اثر نگاه تبعیض آلود دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین فقدان برنامه مشخص از سوی دولت مردان در حوزه بهداشت و درمان ، مراکز درمانی شهرستان ها از ارائه خدمات عادی روز مره خود نیز درمانده اند.

شوربختانه حاصل این عدم بهره مندی از امکانات متوازن ، سیاست های غلط دولت که عملا این حوزه را به بنگاه داری و مرکز تجارت با جان انسان مبدل ساخته ، اخبار تلخ گاه و بیگاهیست که از این مراکز درمانی منتشر میشود .

حادثه تلخ بامداد جمعه در بیمارستان شهید نورانی تالش یکی از ان نمونه اخباریست که در طول سالهای اخیر بر اثر یک قانون دست و پا گیر قانون گذاران تعداد قربانیانش رو به افزایش است.

طبق اخبار رسیده و گزارش های واصله از بیمارستان شهید نورانی تالش بامداد روز جمعه ۱۴۰۲ یک خانم جوان ۳۰ ساله که تحت مراقبت بوده به توصیه پزشک جهت عمل زایمان طبیعی وارد بیمارستان میشود.

در حالی که پس از اطاله زایمان و افزایش نگرانی ها همراهان بیمار خواستار صدور مجوز برای زایمان سزارین و یا اعزام مادر باردار به بیمارستان های رشت میشوند اما هر دو درخواست به دلایلی از جمله قانون اجباری بود زایمان طبیعی و لزوم صدور مجوز جهت انجام عمل سزارین از سوی کمیسیون پزشکی مربوطه ، این درخواست اجابت نمیگردد.

در نهایت پس از ساعت ها تلاش عمل زایمان طبیعی با موفقیت صورت نمیپذیرد و پس از زایمان ، مادر جوان به قربانی گرفته میشود و نوزاد در بدو تولد یتیم پا به دنیا میگذارد.

این حادثه تلخ و مصیبت بار چندمین نمونه مشابهیست که در بیمارستان شهید نورانی اتفاق میوفتد که ضرورت دارد دستگاه های نظارتی چون دادستانی محترم شهرستان به بررسی دلایل آن بپردازند و مشخص گردد که آیا در این فاجعه ی تلخ که قلب هر شنونده ای را به درد می اورد نقش قصور پزشکی ، و قصور مدیریتی مجموعه این مرکز درمانی و همچنین نقص قوانین دست و پاگیر مربوط به زایمان اجباری طبیعی تا چه اندازه دخیل بوده است.

آنچه که مشخص است حوزه بهداشت و درمان شهرستان تالش امروز به سبب عدم توزیع امکانات و تجهیزات و تخصیص پزشک از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و انفعال مسئولین سیاسی تالش در مطالبه اعتبارات و تجهیزات از سطح وزارت بهداشت در اوج نارضایتمندی عمومی قرار دارد که امید است هر چه سریع تر این نقیصه بزرگ که با جان بیماران ارتباط دارد برطرف گردد