با کمک چند میلیاردی خیرین تالش

مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید نورانی تالش احداث و راه انداری میشود

به گزارش تالشان نیوز شبکه بهداشت و درمان تالش روز پنج شنبه ۳ اردیبهشت ماه همایشی را به منظور مشارکت مردم و خیرین برای احداث و راه اندازی مرکز شیمی درمانی در ساختمان بیمارستان قدیم شهید نورانی تالش با دعوت جمعی از خیرین تالشی برگزار کرد .

در این همایش که نماینده حوزه انتخابیه تالش در مجلس شورای اسلامی دکتر حسن محمدیاری حضور داشت خیرین تالشی از همه اقشار و کسبه و صنوف مشارکت حداکثری خود ، در جهت کمک به بهبود حوزه ی درمان شهرستان تالش را به نمایش گذاشتند و مبلغ بیش از سه میلیارد تومان جهت احداث و راه اندازی مرکز شیمی درمانی و همچنین تجهیز مرکز سرطان شناسی بیمارستان شهید نورانی تالش اهدا کردند که در نوع خود مشارکتی کم نظیر به حساب میاید.

دکتر سعید رستمی رییس مرکز شبکه بهداشت و درمان تالش در این مراسم با تقدیر از خیرین تالشی بابت مشارکت های مستمرشان در حوزه ی بهداشت و درمان گفت : ۹۵۰ بیمار سرطانی در آمار سامانه رسمی مرکز بهداشت به ثبت رسیده است.

وی افزود : این امار نشان دهنده ی لزوم هرچه سریع تر احداث و راه اندازی مرکز شیمی درمانی و تجهیز و بهره برداری از مرکز سرطان شناسی در شهرستان تالش است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با اشاره به مشقات بیماران سرطانی در مبارزه با بیماری گفت : بیماران سرطانی شهرستان و غرب گیلان برای طول درمان خود باید با طی بعد مسافت و هزینه های بالا به مرکز استان و حتی به استان های همجوار مراجعه کنند که این امر سختی درمان و تحمل بیماری و همچنین هزینه های ان را چندین برابر میکند و امیدواریم با مشارکت مسئولانه خیرین تالشی و همچنین کمک مسئولین هر چه سریع تر این مرکز را جهت ارائه خدمات به مردم و بیماران رنج دیده راه اندازی کنیم.

رستمی همچنین در پایان صحبت های خود از نصب دستگاه ماموگرافی تشخیص سرطان زنان در اینده ای نزدیک در بیمارستان شهید نورانی تالش خبر داد .

حسن محمدیاری نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تمجید از برگزار کنندگان این همایش گفت : در شرایط کنونی جامعه و مردم بیش از پیش به چنین مشارکت های خیرخواهانه ای نیاز دارند و باید از برگزارکنندگان چنین اجتماعاتی با این اهداف خیرخواهانه تشکر کرد.

محمدیاری با بیان اینکه مردم در طول ۴۳ سال گذشته همواره پای کار بوده اند اظهار داشت : مردم از انقلاب و جنگ تحمیلی تا حوادث مختلف و بزنگاه های سیاسی و اجتماعی مشارکت خود و نگاه مسئولانه خود را نشان دادند امروز باید بررسی کرد ما مسئولین کجای کار قرار گرفتیم و این مردم باید از مسئولین طلبکار باشند.

نماینده تالش اذعان داشت با وجود اینکه در حوزه بهداشت و درمان دارای کمبودهایی اساسی در منطقه تالش و غرب استان هستیم اما نباید پیشرفت ها را نادیده گرفت و ما امیدواریم کیفیت حوزه بهداشت و درمان منطقه توسعه پیدا کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دیدارش با وزیر بهداشت اشاره داشت و گفت :

در جلسه ای که اخیرا در وزارت بهداشت و درمان برگزار شد عنوان کردم که خجل اورست حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب استان گیلان از ام ار ای بی بهره باشند و این موضوع هزینه سنگین بر مردم تحمیل داشته است.

محمدیاری در پایان صحبت خود با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان جزو اولویت های کاری ماست ، از کمک برای تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر نمایندگان به مرکز سرطان شناسی تالش خبر داد و از همه کسانی که در طول سال ها و سنوات گذشته در جایگاه های مختلف به مردم خدمت رسانی کردند تشکر کرد و خواستار ارائه تجریبات خود به بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان تالش و منطقه شد.

سراج نصرتی نماینده خیرین تالش در مجمع خیرین شهرستان دیگر سخنران مراسم بود و با تشکر از مردم و خیرین شهرستان ابراز امیدواری که با مشارکت مردم و خیرین مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی هر چه سریع تر جهت ارایه خدمات به مردم اماده شود .