مرحبا نماینده آستارا :

مردم سیل زده در شرایط خوبی نیستند/ از ستاد بحران، هلال احمر و وزارت کشور برای کمک به سیل زدگان درخواست کمک داریم

نماینده مردم آستارا گفت : چند روستا در محاصره آب هستند، مسیر تعدادی از روستاها بسته شده است، پل رفت به سمت رشت تخریب و گوشواره پل دیگر در حال فروریختن است. خودروهایی که بالای پل بودند داخل رودخانه افتادند، مردم محلی سرنشین ها را نجات دادند، یک خانه بومگردی ویران شده و عده ای در داخل این خانه مصدوم شدند.

به گزارش تالشان نیوز : غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیلی که در آستارا رخ داده است، گفت: طی کمتر ۳ ساعت بیش از ۱۳۰ میلی متر بارندگی رخ داد، از شب گذشته نیز بیش از ۲۵۰ میلی متر بارش باران داشتیم، حجم سیل به میزانی بود که مسیل ها و رودخانه ها کشش آب را نداشته، آب وارد خانه های مردم شده و خیابان ها را آب فرا گرفته است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: چند روستا در محاصره آب هستند، مسیر تعدادی از روستاها بسته شده است، پل رفت به سمت رشت تخریب و گوشواره پل دیگر در آستارا فروریخته است. خودروهایی که بالای پل بودند داخل رودخانه افتادند، مردم محلی سرنشین ها را نجات دادند، یک خانه بومگردی ویران شده و عده ای در داخل این خانه مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه شرایط در آستار مناسب نیست، گفت: از ستاد بحران، هلال احمر و وزارت کشور در خواست کمک داریم، باید هر چه سریعتر تجهیزات راه داری به آستارا اعزام شود، از آنجایی که احتمال داده می شود نانوایی ها آسیب دیده اند خانوارهای سیل زده نیاز به کمک دارند که اقلام مورد نیاز پس از برآورد فرمانداری اعلام خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس تاکید کرد: سازمان هواشناسی در خصوص این سیل و حجم بارندگی هشدار زرد اعلام کرده بود اما حجم بارشی پیش بینی شده بود حداکثر ۱۰۰ میلی متر بود اما در این بازه بیش از ۲۵۰ میلی متر بارش باران رخ داد. آب تا چند روز دیگر فروکش می کند، خوشبختانه در پی این سیل خسارت جانی نداشتیم اما خسارت های مالی فراوانی به مردم و شهر وارد شده است./