امام جمعه تالش؛

مدیران باید ضدفساد، ضد رانت، ضد تبعیض و ضد پارتی‌بازی باشند

به گزارش تالشان نیوز به نقل از دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «مجتبی نورزاد» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک فرا رسیدن مبعث حضرت رسول (ص) اظهارکرد: تریبون‌داران و نهادهای فرهنگی و معرفتی، نسبت به «ماهیت بعثت رسول خدا (ص)» تصویر دقیق و صحیحی به جامعه ارائه دهند.

امام جمعه تالش به درگیری این روزها در کشورهای روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود: این اتفاق یک درس غیرقابل انکار و یک پیام کاملاً جدی و آشکار برای غرب‌‎گرایان و شیفتگان آمریکا دارد؛ کسانی که به راحتی با طناب پوسیده آمریکا درون چاه می‌روند و آنان را دلسوز برای کشور تصور می‌کنند و قائلند که دنیای امروز دنیای صرفاً مذاکره است و نه دنیای توان نظامی و قدرت موشکی و آن درس و پیام هم این است که ما باید قوی شویم.
وی تصریح‌کرد: درباره ماجرای اوکراین، همه می‌دانند که در تفاهم‌نامه سال ۱۹۹۴ میلادی در بوداپست، که مابین روسیه، آمریکا و انگلیس با اوکراین، امضا شد، تفاهم شد تا اوکراین که یکی از چهار جمهوری شوروی سابق دارای سلاح اتمی بود، که انبارهای سلاح‌های هسته‌ای اش، شامل ۱۳۰ موشک بالستیک قاره‌پیما با برد بین ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر و هر موشک دارای ۱۰ کلاهک هسته‌ای، که تاکنون در سطح موشک‌های بالستیک بی‌نظیر است؛ از زرادخانه اتمی خود صرفنظر کرده و در مقابل، «تمامیت ارضی» آن توسط همان کشورها و خصوصاً آمریکا تامین شود؛ باید نظاره کرد که وضعیت اوکراین به چه شکلی است! ما در پاسخ به این سوال فقط به یک مصاحبه بسنده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نورزاد ادامه داد: «اَلکسی گونچارنکو»، نماینده‌ی پارلمان ‎اوکراین، در مصاحبه با فاکس نیوز اظهارکرد: اوکراین تنها کشوری در تاریخ بشر است که تسلیحات ‎هسته‌ای خود را با تضمین ‎آمریکا، ‎انگلیس و فدراسیون ‎روسیه، واگذار کرد، در حالیکه سال ۱۹۹۴ میلادی، سومین قدرت هسته‌ای جهان بود؛ حالا که بمباران و کشته می‌شویم، این تضامین کجا هستند؟

خطیب نماز جمعه تالش با تبریک انتصاب فرماندار جدید این شهرستان، ادامه داد: نوع نگاه و حرکتی که در این چند روز از ایشان مشاهده کردیم، امیدوارم تا همین رویه را با تمام انرژی و اتکاء به خداوند متعال و توسل به اهل‌بیت (ع) ادامه دهند.

وی افزود: از نماینده مجلس هم انتظار داریم که در این دولت، با پیگیری جهادی، لااقل بخشی از معضلات شهرستان را رفع کند.

حجت‌الاسلام نورزاد رسیدگی به وضعیت نان، آب شرب، آب کشاورزی و تامین اساسی سردهنه‌ها، راه‌های دسترسی به ییلاقات مثل مسیر کیش‌دیبی، ریک، طولارود و همچنین در بخش حویق و اسالم و آسفالت معابر، رفع کم کاری ادارات، انتخاب مسئولین انقلابی و فسادستیز، در بین مردم و در دسترس بودن را خواستار شد، تصریح‌کرد: باید توجه داشت که علت مشکلات ما فقط «عدم اعتبارات» نیست، بلکه عمده مشکل ما درعدم اراده‌ها، عدم پیگیری‌ها و فساد در مدیریت هاست.

امام جمعه تالش خاطرنشان‌کرد: مدیر و مسئول و رئیسی که ضدفساد نباشد، ضد رانت نباشد، ضد تبعیض و ضد پارتی‌بازی نباشد، سست و اهل تساهل باشد، اینکه هنوز وقت داریم و امروز و فردا کند؛ اهل ارتباطات غیراخلاقی باشد، متاثر از اصحاب زر و زور باید، اهل نماز و مسجد و منبر نباشد، بسیج و آرمان‌های امامَین انقلاب را باور عمیق نداشته باشد، مطمئناً هیچ نفعی از مدیریتش مورد انتظار نیست.