تمرد نسبت به آزادسازی حرائم دریا در تالش ادامه دارد

مخروبه ای به نام مجتمع گردشگری و مقاومت در مقابل دستور رییس جمهور

به گزارش تالشان نیوز در حالی که استاندار گیلان در گفتگو با رسانه ی ملی صراحتا از آزادسازی کامل سواحل گیلان خبر داده بود اما مستندات ارسالی توسط مخاطبان نشان از آن دارد که ده ها کیلومتر از نوار ساحلی شهرستان تالش همچنان در تصرف ارگان های دولتی و مالکین شخصی است.

یکی از این نوارهای ساحلی مربوط به روستای تکی آباد هست که چندین کیلومتر از سواحل این منطقه سالهاست در تصرف مجتمع گردشگری و تفریحی به نام گل یاس قرار دارد .

گذشته از آن که این مجتمع گردشگری که سالها بخش قابل توجهی از بکرترین و زیباترین ساحل شهرستان را به تملک خود دراورده و فاقد هرگونه امکانات اولیه میباشد همچنان نسبت به قانون ازادسازی حرائم بی توجه است.

گفته میشود این مجموعه متعلق به جمعی از بازنشستگان سپاه پاسداران است که با وجود تاکیدات مقامات ارشد دولت همچنان نسبت به رفع تصرف و آزادسازی کامل مسیر دسترسی عموم مردم اقدام نکردند.

محوطه ی این مجموعه در بین دو دهنه رودخانه قرار دارد که حصار اهنی و فنس مجموعه اجازه تردد به ساکنین بومی به نوار ساحلی در طی چندین کیلومتر را نمیدهد .

همچنین قابل ذکر است در داخل این طرح ساحلی تعداد قابل توجهی الاچیق وجود دارد که در کمتر از ۶۰ متر قانونی حریم ساحل با بنای بتنی و غیر مجاز ساخته شده است .

انتظار میرود کیا عاشوری فرماندار جدید شهرستان تالش همچون ساحل گیسوم در منطقه مذکور حضور پیدا کرده و دستورات لازم را صادر کنند.