فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

مخالف نشاط جامعه نیستیم اما با هنجارشکنان برخورد می کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بیان کرد: مخالف نشاط جامعه نیستیم و همه تذکرات پیش‌تر داده شده است و در صورت بروز هنجارشکنی با هنجارشکنان برخورد می شود.

به گزارش تالشان نیوز ، عزیزالله ملکی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز رزمایش طرح نوروزی ۱۴۰۲ که با شعار ” نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای ” افزود: محدوده اجرای این طرح تمامی معابر برون شهری است که تمرکز آن بر روی محورهای پر تردد و حادثه خیز بوده و پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استان در آستانه نوروز در آماده‌باش ۱۰۰درصدی است، اظهار کرد: ۶۵ تیم گشت پلیس راه با استعداد ۳۲۳ نفر، ۱۰ دستگاه امدادی به استعداد ۲ هزار و ۱۴۹ نفر، ۳۹۱ خودرو سبک و سنگین، ۱۵۰ پایگاه ثابت و ۱۲۶ پایگاه سیار در این طرح مشارکت دارند.

وی مدیریت ترافیکی، تامین ایمنی عبور و مرور، کنترل تردد، هماهنگی اقداماتی در مورد آمد و شد خودروها در سطح محورها، ابلاغ دستورات عملیاتی با بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای سفرهای ایمن از جمله اهداف طرح نوروزی است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: برخورد قاطع با متخلفان راهنمایی و رانندگی بمنظور جلوگیری از حوادث رانندگی است و تا کنون افزایشی در آمار جانباختگان نداشته‌ایم که اگر همین روند تا پایان سال ادامه یابد جزو استان هایی خواهیم بود که در این زمینه کاهش هم داریم.

سردار ملکی گفت: کنترل دقیق وسایل حمل و نقل عمومی و مسافربری در جاده‌ها برای ارتقا ایمنی و رضایتمندی مسافران است؛ بازرسی غیر محسوس برای کنترل نحوه رعایت مقررات توسط رانندگان اتوبوس ها هم در نظر گرفته شده است و تیم های رسیدگی به تصادفات نیز در آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتظامی ۶۳۰ تیم خودرویی موتوری و پیاده پیش بینی شده است، گفت: انتظار داریم رفع نواقص جاده ای، ارتقا ایمنی معابر برون شهری، مدیریت هماهنگ حوادث جاده ای تسهیل شود که این موضوع نیازمند هماهنگی و همکاری راهداری، هلال احمر، اورژانس، بیمه و اطلاع رسانی است./ایرنا