زمین کج بود یا ... ؟

محمد پور استعفا داد !ارچین سرپرست شهرداری لیسار شد

محمدپور برای سومین بار شورای شهر لیسار که حامی تمام قد وی بودند را جا گذاشت و نقره داغ کرد تا شهرداری لیسار همچون شهرداری تالش در آستانه بحران مدیریتی فرو رود !

به گزارش تالشان نیوز روز چهار شنبه ۲۶ مهر ماه حسن محمدپور شهردار شهر لیسار در اقدامی ناگهانی و بدون هماهنگی استعفای خود را به شورای شهر لیسار و مجموعه شهرداری تقدیم کرده و با برچیدن وسیله های شخصی خود و تحویل ماشین شهرداری محل کار خود را ترک میکند.

این اقدام ناگهانی در حالی اتفاق میوفتد که هیچ یک از اعضای شورای شهر و حتی پرسنل مجموعه شهرداری از این اقدام مطلع نبودند.

حسن محمدپور برخلاف سایر شهرداران که با اعضای شورای شهر به اختلاف میخورند در نامه ی استعفا ی خود به عدم همکاری برخی پرسنل شهرداری در پیشبرد برخی اهداف امور شهری اشاره داشته است .

هرچند که دلیل استعفای محمدپور به عنوان مدیر یک مجموعه غیر قابل قبول میباشد اما اکثریت اعضای شورای شهر لیسار در جلسه روز پنجشنبه استعفای محمدپور را پذیرفتند و حمید ارچینی یکی از کارمندان شهرداری لیسار را به عنوان سرپرست شهرداری برگزیدند.

گفتنیست دو عضو شورای شهر لیسار آقایان آصفی و نصرتی بر ادامه کار محمدپور تاکید داشتند و علی رغم حضور در جلسه حاضر به امضای صورت جلسه نشدند.

به هر ترتیب از شواهد چنین بر میاید در پی برخی فشار ها حسن محمدپور که بدون اطلاع استعفا داده بود و قبل از پذیرش استعفا از سوی شورا محل کار خود را ترک کرده بود روز شنبه در محل کار خود حضور پیدا کرده اما رییس شورای شهر لیسار مصوبه شورای شهر مبنی بر پذیرش استعفای شهردار لیسار را به حسن محمدپور ابلاغ میکند و وی شهرداری لیسار را بار دیگر ترک میکند.

قطع همکاری در مجموعه مدیریت شهری امری مرسوم و غیر قابل اجتناب میباشد اما نکته ی حائز اهمیت در استعفای شهردار لیسار نقره داغ کردن شورای شهر لیسار برای بار چندمین بار از سوی حسن محمدپور بود .

شورای شهر لیسار در شرایطی از حسن محمدپور به عنوان شهردار لیسار دعوت به عمل آوردند که وی سالها از فضای مدیریتی بدور بود و در اخرین تجربه خود با بی مهری شورای چهارم و پنجم تالش مواجه شده بود .

ضمن اینکه اعضای شورای شهر لیسار از بابت انتخاب شهردار بومی تحت فشار گروه های زیادی در داخل منطقه بخش کرگانرود بودند.

با این حال محمدپور نیز در پاسخ به اعتماد اعضای شورای شهر با اقداماتی توانست توانایی های خود را به اثبات برساند اما در طول دوران حضور خود در شهرداری لیسار در یک مقطع نامش به عنوان کاندیدای تصدی یکی از معاونت های فرمانداری تالش مطرح شد و در دو مقطع دیگر نیز در حالی که از شانس چندانی برخوردار نبود خود را با پیشنهاد برخی اعضای شورای شهر تالش به عنوان کاندیدای تصدی شهرداری تالش مطرح کرد.

هر سه مقطع یاد شده نشان از تمایل حسن محمدپور از ترک شهرداری لیسار داشت که همین امر موجب شد شورای شهر لیسار با وجود حمایت تمام قد از حسن محمدپور تحت فشار افکار عمومی قرار بگیرند که چرا از شهرداری حمایت میکنند که بیشتر از انکه به فکر اجرای برنامه های شهری باشد به فکر ترک مدیریت شهری لیسار است.

در کنار همه این شرایط ، شورای شهر لیسار باز تعامل با حسن محمدپور را به اختلاف ترجیح داد تا که محمدپور بار دیگر با استعفای ناگهانی شورای شهر لیسار را در ازای حمایت های تمام قد خود نقره داغ کرد و انان را در مواجهه با افکار عمومی قرار داد.

نکته ی دیگر در استعفای حسن محمدپور اشاره وی به عدم همکاری و عدم توانایی پرسنل شهرداری در استعفا میباشد.

این بخش از استعفای محمدپور در قبال همکارانی که در حدود دو سال با وی در قالب یک مجموعه و یک خانواده کاری همکاری داشتند به نوعی کم لطفی و بی انصافی در حق پرسنل شهرداری لیسار بود که تعجب بسیاری را برانگیخت .

به هر حال همانطور که پیشتر اشاره شد تغییرات مدیریتی در حوزه ی شهری امری مرسوم محسوب میشود اما چنین سرانجامی از مجموعه شورای شهر و شهرداری لیسار و حسن محمدپور دور از انتظار بود.