در ایران قوی همه مناطق باید قوی باشند

محمد شیخان کیست؟ | «نه به اشرافیت، سلام بر عدالت»

محمد شیخان می‌گوید در ایران قوی همه مناطق باید قوی باشند و تالش هم نباید از این قاعده مستثنی باشد، مردم این منطقه نیز تالش قوی و پیشرفته را می‌خواهند.

به گزارش تالشان نیوز، سعید شفیعی یکی از مخاطبان دیارمیرزا در یادداشتی با عنوان “محمد شیخان کیست؟” نوشت:

می‌گوید: «می خواهم صدای بی‌صدا‌ها و نماینده مردم بی‌حامی منطقه تالش، هشتپر، پره سر، اسالم، رضوانشهر، پونل، ماسال و شاندرمن باشم. می خواهم نماینده اقشاری باشم که از سوی اغلب دولت‌ها رها شده اند، نه اشراف و مرفهین بی‌درد و آن‌ها که هر وقت بخواهند، با مقامات دیدار می‌کنند؛ زیرا آن‌ها که صدایشان به مقامات می‌رسد، اساسا نیازی به نماینده ندارند».

او می‌افزاید: «نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال نباید مردم عادی را کوچک بشمرد، نباید رأی مردم را وجه المصالحه پیشرفت سیاسی و اقتصادی خودش و فرزندان و نزدیکانش کند، نباید فقط برای اشراف وقت بگذارد، نباید در راهروهای مجلس به دنبال لابی‌های شخصی و خانوادگی باشد، نباید منافع شخصی خود و فرزندانش را به منافع مردم منطقه ترجیح دهد، باید به خادمی مردم ببالد. دستش در دستهای خالی مردم باشد، نه در دستان دیوانسالاران و یقه سفید ها. باید با مردم و برای مردم کار کند و باید حق مردم را نه فقط از مجلس که از دولت و همه مراکز قدرت بستاند. نماینده‌ای که به صندلی و جیب خود بیندیشد، سفره مردم را از یاد می‌برد».

به گفته او ضریب هوشی جوانان استان گیلان بویژه منطقه تالش، رضوانشهر و ماسال از میانگین ملی بالاتر است و نباید حتی یک جوان بیکار اعم از شیعه و سنی داشته باشد. همچنین تالش بزرگ که با داشتن یک سوم وسعت استان، کمتر از یک دهم امکانات آن را دارد، سالهاست قربانی تبعیض و انحصار طلبی و ناکارآمدی مدعیانی بوده است که بنا بود به دنبال حق مردم باشند، اما متأسفانه منفعت طلبی، خانواده محوری و جاه طلبی‌های دنیوی، آن‌ها را از مسیر خدمت منحرف کرد.

صاحب این اظهارات، محمد شیخان متولد ۱۳۵۵ در خانواده‌ای مذهبی و سرشناس و دانش آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی، ارشد و دکترای علوم ارتباطات است. او در حین تحصیل در دانشگاه، از نیروهای فعال و موثر بسیج دانشجویی بود.

معاونت سازمان بسیج مستضعفین، مسئولیت بسیج دانشجویی تهران بزرگ، تأسیس و ریاست اندیشکده تحول و کارآمدی، ریاست مرکز پژوهش و اسناد نهاد ریاست جمهوری، معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی رئیس جمهور در دولت‌های نهم و دهم، رئیس دانشکده رسانه و ریاست دانشگاه سروش صداوسیما بخشی از سوابق اوست. او همچنین سمت‌هایی چون مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، مدیرعامل شرکت کاغذسازی کاوه و مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در سوابق اجرایی خود دارد.
او از مدیرانی است که در حوزه‌های صنعت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و رسانه در سطح ملی تجربه اندوخته و اکنون برای توسعه و عمران و آبادانی منطقه تالش بزرگ پا به میدان انتخابات نهاده است.

برگزاری اجلاس جنبش‌عدم تعهد در ایران و در دولت دهم با ابتکار و مدیریت او صورت گرفت که بازتاب جهانی گسترده‌ای داشت.

محمد شیخان، چهره‌ای ملی و صاحب نفوذ است که با اصرار بزرگان و مردم منطقه شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

شیخان علاوه بر جایگاه، نفوذ و قدرتی که در سطح ملی و منطقه‌ای دارد، اصالتا از طایفه‌ای پر قدرت است و حمایت بزرگان زیادی را در عقبه خود دارد. او برای منطقه تالش برنامه‌ای راهبردی دارد و معتقد است که می‌شود تالشی را که از مسیر توسعه جا مانده است، به جایگاه اصلی خود رساند.

شیخان اعتقاد دارد که تالش باید با حضور همه استعدادها و ظرفیت‌های متخصص و تحلصیکرده و دلسوز منطقه ساخته شود، او می‌گوید آن‌هایی که تفکر حذف و نادیده گرفتن استعدادهای تالش را دارند هبچ گاه دلسوز مردم نبوده‌اند و امروز نیز در بین مردم جایگاهی ندارند.

سابقه فعالیت شیخان در نهادهای انقلابی و کارنامه‌اش در بخش‌های مختلف حاکمیت از او مدیری کارآزموده ساخته و بنا بر مشاهدات، فعالیت بسیاری از ذی نفوذان منطقه و تشکل‌های مردمی برای وی آغاز شده است.

او بی‌واسطه با شخصبت‌های بسیار مهم و تأثیرگذار ملی ارتباطی نزدیک و مستقیم دارد که بسیاری از این مراودات از چشم مردم نیز پنهان نیست.

شیخان با شعار «نه به اشرافیت، سلام بر عدالت» به میدان انتخابات آمده است.

محمد شیخان می‌گوید در ایران قوی همه مناطق باید قوی باشند و تالش هم نباید از این قاعده مستثنی باشد، مردم این منطقه نیز تالش قوی و پیشرفته را می‌خواهند.

شیخان در همه مجموعه‌های تحت مسئولیت خود شمار زیادی از استعدادهای تحصیل کرده را جذب کرده و اعتقاد دارد کادرسازی برای آینده انقلاب و میدان دادن به جوانان متعهد و متخصص راه حل بسیاری از مشکلات پیش روی ماست. او برای بسیاری از جوانان منطقه خود شغل ایجاد کرده است. برخی او را «صدای بی‌صداها» می‌دانند و بر آنند که می‌تواند اقشار ضعیف و کم برخوردار تالش، رضوانشهر و ماسال را نمایندگی کند.

باید منتظر ماند و دید که حضور و حمایت مردمی از شیخان چه تقدیری را برای آینده تالش بزرگ رقم خواهد زد.