در پی نامه ی فرمانداری تالش

محمد تقی نظیری استعفا کرد

محمد تقی نظیری عضو شورای شهر لیسار پس از انتصاب به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان تالش از عضویت در شورای شهر لیسار استعفا کرد.

 

به گزارش تالشان نیوز در پی نامه ای از سوی فرمانداری تالش محمد تقی نظیری رییس اداره ورزش و جوانان تالش از عضویت در شورای شهر لیسار استعفا کرد.

مطابق قانون به استناد بند دو ماده ۲۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران تقی نظیری رییس فعلی اداره ورزش و جوانان تالش که عضو شورای شهر لیسار نیز میباشد میبایست از یکی از سمت های خود استعفا میکرد .

بند ۲ ماده ۲۸ قانون شوراها صراحت دارد :

“سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و‌شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات دولتی و یا
وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند و سایر رؤسا،
مدیران و‌سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع
در محدوده استان، شهرستان و بخش مرحوم‌اند، مگر آن که دو ماه‌قبل از ثبت نام از
سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.”

به هر ترتیب با وجود آنکه سرپرستان ادارات نیز از ادامه عضویت در شوراها سلب شدند اما عضویت تقی نظیری ماه ها در هر دو جایگاه به طور همزمان ادامه داشت.

سرانجام نظیری که اعتماد مردم شهر لیسار به عنوان منتخب اول این شهر را با خود به همراه داشت ترجیح داد از عضویت شورای لیسار استعفا و به خدمت خود در اداره ورزش و جوانان ادامه دهد

بررسی ها نشان میدهد نظیری به عنوان نیروی خارج از بدنه ورزش در طول مدت دوران تصدی خود به نسبت دوران مدیران سابق این اداره در برخی حوزه ها موفق عمل کرده است و در برخی حوزه ها نیز به خصوص انتصاب هیات های ورزشی نقد های جدی به ایشان وارد بوده است .

گفتنیست با پذیرش استعفای نظیری حمداله ترابی عضو علی البدل شورا که سابقه عضویت در دوره ی چهارم و پنجم شورای شهر لیسار را در کارنامه خود دارد به عضویت شورای شهر لیسار در خواهد آمد.