محدودیت‌های ترافیکی برای ۲ محور گیلان اعمال شد

رئیس پلیس راه گیلان گفت: به دلیل تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلات ابتدای هفته آینده، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای رشت به قزوین و آستارا به اردبیل تعریف شده است.

به گزارش تالشان نیوز ، سرهنگ جاور صفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این محدودیتهای ترافیکی برای روزهای چهارشنبه(امروز) ۱۸ بهمن ماه، جمعه ۲۰ بهمن و همچنین یکشنبه ۲۲ بهمن ماه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بر این اساس، تردد کامیون و تریلی در روزهای گفته شده از ساعت هشت صبح تا ۲۴ در محورهای آستارا به اردبیل و برعکس و همچنین محور رشت به قزوین و برعکس، ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: البته این محدودیت به استثنای تریلی‌های حامل سوخت و همچنین خودروهای حامل مواد غذایی فاسد شدنی است اما سایر کامیونها و تریلی ها در این ایام حق تردد در این ۲ مسیر را ندارند.

رئیس پلیس راه گیلان در ادامه بیان کرد: در زمان حاضر ترافیکی در جاده های استان گیلان مشاهده نمی‌شود و وضعیت ترافیک در همه محورهای این استان روان و عادی است؛ اما پیش بینی می شود از امروز شاهد ترافیک در محورهای رشت به قزوین و هچنین محور آستارا به اردبیل باشیم.

سرهنگ صفاری خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی سه روز اعلام شده، محدودیت ترافیکی در این ۲ مسیر اعمال خواهد شد تا از بار ترافیک احتمالی کاسته شود.

گیلان بعنوان یکی از قطب های گردشگری نزدیک به پایتخت، معمولا در روزهای تعطیل با ورود گردشگران، جمعیتی دو برابر جمعیت استان را تجربه می کند و ترافیک یکی از چالش های استان در روزهای یادشده است؛جشن مبعث و جشن پیروزی انقلاب اسلامی تعطیلات رسمی پیش رو در گاهشمار سرزمینمان است.