امام جمعه تالش :

مجمع نمایندگان گیلان سهم خواهی و حواشی انتخاب استاندار را کنار بگذارند / گیلان یکی از عقب مانده ترین استان های کشور است

به گزارش تالشان نیوز : حجت الاسلام و المسلمین دکتر نورزاد در خطبه های نماز جمعه ۲۶ شهریور ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره داشت و گفت : ارزش هفته دفاع مقدس آنجاست که ما یاداوری کنیم که جوانان این مرز و بوم حاضر نشدند یک وجب از خاک ایران اسلامی بدست متجاوزین بیافتد در حالی که در حکومت های گذشته همواره بخشی از خاک این سرزمین بدست بیگانگان افتاده است .


وی افزود : شهدای انقلاب اسلامی ، از جمله ۲۸۵ شهید دفاع مقدس از خطه شهرستان تالش در این جنگ سخت در مقابل اجماع جهانی با اهدای جان خود به دفاع از ارشهای انقلاب و ارمان های خود پرداختند که جا دارد در این ایام قدردان خانواده این عزیزان بود .
امام جمهه شهرستان تالش با اشاره به تغییر شیوه های جنگ مدرن عنوان داشت : امروز سنگر ها تغییر پیدا کرده و باید از خود بپرسیم برای جنگ نرم که جنگ مقابله با ارزش ها و فرهنگ هاست از چه میزان امادگی برخورداریم ؟


دکتر نورزاد در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان اینکه در طول عمر انقلاب اسلامی پیشرفت ها بسیار و کم نظیر بوده اما عقب ماندگی های  بسیار هم باقی مانده ، خطاب به مجمع نمایندگان گیلان گفت : استان  گیلان یکی از عقب مانده ترین استان های کشور است بهتر است مجمع نمایندگان به جای حواشی انتخاب استاندار سهم خواهی ها را کنار بگذارند و وقت تلف نکنند بلکه به دنبال آن باشند تا هر آنکس که در مسئولیتی قرار دارد از آن در راستای پاسخ به مطالبات مردم و اجرای قوانین مطالبه کنند.


امام جمعه تالش در پایان به سفر اخیر خود به مشهد مقدس اشاره داشت و با انتقاد از وضعیت و سرعت پروژه های عمرانی در استان اظهار داشت : در سفرم به مشهد شهرهایی را مشاهده کردم که از خاک ابادانی بی نظیری را ساختند در حالی که در گیلان سبز ما ، باید برای اتمام پروژه ها بیش از ده سال صبر کرد تا پروژه ای دیگری آغاز شود ! نمونه مشابه آن وضعیت جاده های مواصلاتی بین شهری استان در غرب گیلان است ایا براستی مسئولین بلند پایه استان در این جاده های بی نور با کمترین ایمنی میتوانند رانندگی کنند و به سلامت به مقصد برسند ؟!


نورزاد از مجمع نمایندگان گیلان خواست تا با تعامل با دولت جدید که روزنه های امید فراوانی را با اقداماتشان در میان مردم ایجاد کرده اند به فکر عمران و آبادانی استان گیلان باشند