استاندار گیلان:

لزوم همدلی رسانه‌ها برای رفع کاستی های در گیلان/ با قوت به کار ادامه می‌دهم

استاندار گیلان با بیان اینکه از نقد منصفانه رسانه ها استقبال کرده و این نقادی ها را با جان و دل می پذیرم، گفت: برجسته ترین رسالت رسانه ها تلاش در مسیر تقویت نقاط قوت و تلاش برای رفع ضعف ها و مشکلات است و باید همه با هم در این راستا و ارتقا وضعیت استان و مردم تلاش کنیم.

به گزارش تالشان نیوز اسدالله عباسی روز شنبه در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه گیلان افزود: رسانه‌ها در کنار بیان ضعف‌های مربوط به عملکرد دولت و ضرورت پاسخگویی مسئولان در این ارتباط، باید نقاط قوت را مطرح و به جامعه و مردم ارائه کنند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این نشست در زمینه علت عدم حضور رئیس‌جمهور در آیین بهره برداری آزادراه قزوین – رشت اضافه کرد: گیلان مقصد پانزدهمین سفر رئیس جمهور در دور نخست سفرهای استانی بود و تا کنون سفر سیزدهم رئیس جمهور به استان انجام شده و به این ترتیب دور دوم سفر استانی وی به گیلان بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان در طرح سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه شایعاتی مبنی بر تغییر وی هم پاسخ داد: فعلا استاندار هستم ضمن اینکه از ۶ ماه نخست مسئولیتم در استانداری گیلان تا به امروز بارها مباحثی مبنی بر تغییر استاندار مطرح شده است. فعلا در این مسئولیت در خدمت مردم استان هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم ارتباط با رسانه‌ها است، ادامه داد: اصحاب رسانه در صحنه‌های مختلف به ویژه در رویارویی با دشمنان که برای دلسری و ناامیدی مردم، القاء دروغ پردازی‌ها و نشر اکاذیب تلاش کرده و می کنند، حضوری فعال دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: رسانه‌های ما در میان هجمه‌های سنگین رسانه‌ای دشمنان کوشیدند در کنار مردم و با آنان باشند و با تهاجم کینه توزانه دشمنان مقابله کنند و موفق هم بودند.

وی با اشاره به جایگاه مهم اصحاب رسانه و بیان اینکه نقش و رسالت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: آنچه که امروز مردم باور دارند؛ خبرهای موثق و مستند از رسانه‌هایی است که توانسته‌اند در آگاهی بخشی و مشارکت آفرینی صداقت‌شان را به مرم به اثبات برسانند.

استاندار گیلان دریافت خبرهای صحیح و واقعی را حق مردم دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها با تخصص و سواد رسانه‌ای خود نقش مهمی در انعکاس خبرهای درست و واقعی دارند ضمن اینکه خبرها باید از منبع موثق اعلام شود و نگرانی افکار عمومی را در پی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط روابط عمومی‌های دستگاه‌ها با رسانه‌ها باید بسیار نزدیک باشد، اظهار کرد: این هنر روابط عمومی و مدیران دستگاه‌های اجرایی است که بتوانند به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نقش‌شان در جهاد تبیین به خوبی عمل کنند.

عباسی در ادامه همراهی، همفکری، همدلی، هماهنگی و انسجام در بخش‌های مختلف را موجب سرعت گرفتن کارها و امور و انتقال درست خدمات به مردم خواند و افزود: ارایه خدمات شایسته به مردم موجب رضایتمندی آنان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در ارتباط با موضوع جذب نخبگان اظهار کرد: نخبگان از طریق بنیاد ملی نخبگان جذب می شوند و من در گیلان نقشی در این ارتباط ندارم.

 

۳۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شد

عباسی در بخش دیگری از این نشست خبری با تشریح بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در گیلان گفت: امسال ۳۲ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که در عمل ۱۰۳ درصد و بیش از تعهد استان تحقق یافته است.

وی نرخ بیکاری در گیلان را ۶.۲ دهم درصد در واقع ۲.۵ درصد کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اجرای ۴۸۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳ همت و ایجاد بیش از هفت هزار اشتغال جدید در استان در دولت سیزدهم عنوان کرد: ۶۹۶ طرح با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصدی و ۲۳ همت سرمایه گذاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۲۴۷ واحد راکد با ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در گیلان احیا شد، افزود: شناسایی منشاء آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت از جمله دیگر اقدامات است ضمن اینکه برای رفع آلودگی این رودخانه‌ها تصفیه خانه مسکن مهر به زودی افتتاح خواهد شد و تصفیه خانه شهرصنعتی نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آنها فاضلاب این مجموعه تصفیه شده ووارد رودخانه ها نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با تشریح اقدامات این اداره کل در حوزه رسانه گفت: برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری، اعزام اصحاب رسانه به بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌ای و برگزاری جشنواره رسانه ای در مسیر انتخاب با موضوع انتخابات از جمله این اقدامات است.

امیرحسن طاهری اظهار کرد: ۳۱۳ نفر در گیلان عضو صندوق اعتباری هنر ۱۷۳ نفر مشمول بیمه و ۲۷۱ نفر نیز مشمول بیمه تکمیلی صندوق توسعه اعتباری هنر بوده و ۳۱۰ نفر از هنرکارت برخوردارند.

میلاد ابراهیمی مدیر خانه مطبوعات و رسانه های گیلان نیز در ارتباط با مسکن خبرنگاران و خارج شدن ساختمان خانه مطبوعات از مولدسازی مطالبی ارایه داد.