فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای نسل جوان جامعه

فرماندار رشت بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای نسل جوان جامعه تاکید کرد و گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی و انعکاس عملکردها است.

به گزارش تالشان نیوز ، کیا عاشوری صبح چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: فرصت خدمت به خلق یکی از ویژگی‌های انقلاب است، از دل انقلاب مواردهایی متولد شدند که دنیا را تحت تأثیر قرار دادند و تمدن بعد از خود را ساختند، امام راحل از بزرگوارانی بود که توانست تمدن بزرگی را پایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه اسلام انسان‌ها را از جاهلیت مدرن به سمت آگاهی سوق داد و مسلمانان را به هویت خود هدایت کرد، افزود: در طول این مدت همانطور که مسلمانان در اقصی نقاط جهان به تأسی از انقلاب اسلامی در راستای هویت ملی خود تلاش می‌کنند، استکبار هویت خود را از دست می‌دهد و اعتراضاتی که در دل اروپا نسبت به سیاست‌های استکبار جهانی برگزار می‌شود، بیانگر همین امر است.

عاشوری گفت: انقلاب توانست شعاع نفوذ و اثر خود را داشته باشد، از سال ۵۷ تا امروز استکبار جهانی هیچ لحظه از هجمه، تهدید، دسیسه و تاکتیک‌ها دست نکشیده تا به اسلام و انقلاب ضربه بزند و با تمام قدرت و توان با انقلاب مقابله کرد. آنچه مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد جنگ شناختی و ترکیبی است و استکبار در این مدت برای ضربه به نظام و انقلاب از ابزار به‌روز استفاده کرده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دوران دفاع مقدس باعث تضمین دوام و بقای انقلاب شد، تصریح کرد: در هشت‌سال دفاع مقدس پشت ابرقدرت‌ها را به زمین زدیم، از همین رو انقلاب اسلامی از اضلاع مهم قدرت در جهان شناخته شده است؛ درک این اقتدار باید برای نسل جوان تبیین شود، جایگاه انقلاب را به‌گونه‌ای تبیین کنیم که نسل امروز به شناخت کامل برسد.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق، معیار و اساس کار مدیران است و باید خدمتگزاران خوبی باشیم، افزود: سالروز پیروزی انقلاب بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف عمرانی، بهداشت، درمان، راه‌های روستایی، کشاورزی و غیره است.

عاشوری تأکید کرد: مدیران و مسؤولان باید باورهای خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در تبیین دستاوردهای انقلاب نقش‌آفرینی داشته باشیم، می‌طلبد متولیان فرهنگی در اجرای برنامه‌های تبیینی خلاق عمل کنند تا باعث جذب جوانان و دانشجویان به این برنامه‌ها شوند، به عنوان مثال انتظار داریم در یادواره‌های شهدا بیشتر شاهد حضور نسل نوجوان و جوان باشیم.

وی با بیان اینکه تبیین راه و روش شهدا به نسل جوان، تقویت قدرت نرم است، گفت: باید در اجرای ویژه برنامه‌ها امید و نشاط به جامعه تزریق کنیم و این امر با هم‌افزایی در مدیران محقق می‌شود؛ مدیران و متولیان فرهنگی توجه کنند درک اقتضائات انقلاب مهم‌تر از مأموریت‌های ابلاغی است، باید مردم و خصوصاً نسل جوان را به انقلاب و نظام، خوشبین و امیدوار کنیم، لذا دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی و انعکاس عملکردهاست.

عاشوری با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر باشکوه در همه بخش‌ها و روستاهای شهرستان برگزار شود، تصریح کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری طبق زمان‌بندی افتتاح شود، جشنواره‌های خوبی در دهستان‌ها با همکاری دهیاری‌ها داشته باشیم، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای مردم از دیگر ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه فجر باشد.

«استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» پایه نظام اسلامی است

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: شهرداری‌ها نسبت به فضاسازی مناسب محیطی اقدام کنند، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر باید با نشاط اجتماعی و تبیین آمیخته بوده و پررنگ برگزار شود، اجرای جشنواره‌های محلی همراه با شور و نشاط در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اسفندماه امسال، افزود: «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» پایه نظام اسلامی است که بر اساس خواست و اراده مردم محقق شد و مردم در همه جا نقش دارند و حتی در تعیین سرنوشت خود حق انتخاب دارند، به عبارتی انتخابات ابزار مهم دموکراسی و مردم سالاری دینی است.

عاشوری با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات نیاز به ابزار و امکانات لازم دارد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که در تأمین تجهیزات و امکانات انتخابات کمک کنند، تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات را شاهد باشیم همه باید در کنار هم این رزمایش بزرگ را باشکوه رقم بزنیم.

وی با اشاره بر اینکه در حوزه انتخابیه رشت و خمام ۱۱۴ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس توسط هیأت مرکزی نظارت تأیید شدند، ادامه داد: خیلی از داوطلبان فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند، مدیران با دقت و مدبرانه این موارد را رصد و کنترل کنند و خود مراقبتی را مدنظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بسیاری از فرهنگیان در اجرای انتخابات نقش آفرینی می‌کنند، گفت: ۱۷۷ شعبه اخذ رأی در مدارس بوده و تعدادی هم در مساجد است و طی جلسات متعدد هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده است.

عاشوری در پایان با اشاره به مشکل آب شرب روستاهای شهرستان تصریح کرد: از مجموع اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه محرومیت‌زدایی، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان رشت اختصاص یافت که به موجب این اعتبار اقدامات خوبی در حوزه تأمین آب انجام گرفت، در حال حاضر حدود ۸۰ روستای شهرستان رشت فاقد آب شرب سالم هستند.