عضو شورای شهر تالش تاکید کرد :

لزوم برخورد دستگاه های نظارتی با مسببین ۱۸ ماه بلاتکلیفی مدیریت شهری تالش / ضرورت نظارت بر عملکرد پیمانکار خدمات شهری شهرداری تالش

هادی رحیمی عضو شورای شهر تالش با انتقاد از کندی پروژه های عمرانی و ضعف ارائه خدمات شهری شهرداری تالش گفت : علی رغم تحقق بودجه پروژه های عمرانی شهرداری تالش معطل است همچنین نظافت و رفت و روب معابر و لایروبی انهار شهری در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد که ضرورت دارد عملکرد پیمانکار خدمات شهری مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش تالشان نیوز عصر روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه جلسه ی شورای شهر تالش با حضور ۵ عضو برگزار شد.

در این جلسه هادی رحیمی عضو شورای شهر تالش در نطق پیش از دستور با انتقاد از مجموعه مدیریت شهری خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری تالش شد.

رحیمی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار یکی از وظایف اصلی و ذاتی شورای شهر میباشد گفت : پس از استعفای شهردار وقت علی رغم همه کارشکنی ها شورای شهر بنا بر وظیفه قانونی خود در دو نوبت نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمود که در نوبت اول با کارشکنی استانداری گیلان پروسه یک ماهه تا بیش از یک سال به طول انجامید و در نوبت دوم هم با گذشت بیش از سه ماه هنوز آثار کارشکنی ها لمس میشود.

عضو شورای شهر تالش با انتقاد از معطلی مدیریت شهری تالش خواستار ورود دستگاه های نظارتی و برخورد با مسببین نارضایتی عمومی مردم شد و خاطر نشان کرد : از دستگاه های قضایی و امنیتی انتظار میرود همانگونه که نسبت به امورات شهری حساسیت دارند به این موضوع حائز اهمیت هم ورود کنند و با مسببین ایجاد نارضایتی و نا امنی برای مردم و شهروندان برخورد شود و حتی اگر کوتاهی از سمت خود مجموعه شورا بوده با اعضای شورا نیز برخورد کنند.

وی افزود : از ریاست شورای شهر درخواست داریم با پیگیری مسئولین امر نسبت به تسریع در صدور حکم شهردار منتخب اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

هادی رحیمی در ادامه صحبت های خود به برخی کوتاهی ها در حوزه خدمات شهری پرداخت و گفت : در بحث خدمات شهری نظافت و رفت و روب معابر لایروبی انهار وضعیت نامطلوب و دور از شان مردم تالش را شاهد هستیم و متاسفانه شاهد رها سازی فاضلاب های خانگی به انهار کشاورزی و جوب و رودخانه ها هستیم .

عضو شورای شهر تالش با بیان اینکه شهرداری تالش باید با ارائه گزارش پاسخگوی عملکرد خود در موضوع مدیریت آب های سطحی باشد گفت : در خصوص احشام و سگ های سرگردان و ولگرد هیچ اقدامی خاصی صورت نپذیرفته و با توجه به رفت و آمد دانش اموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی وجود سگ های ولگرد و احشام به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است.

رحیمی با اشاره به عملکرد شرکت پیمانکار خدمات شهری اظهار داشت : شهرداری تالش باید پاسخگو باشد آیا شرکت پیمانکار خدمات شهری در حال عمل به تعهدات خود میباشد یا خیر که با توجه به کوتاهی و قصور موجود در بخش خدمات شهری باید گفت پاسخ قطعا منفیست است که در خواست داریم ریاست محترم شورای شهر در این خصوص گزارشی از شهرداری تالش دریافت کنند.

عضو شورای شهر تالش با اشاره به راکد ماندن پروژه های عمرانی شهر تالش اظهار داشت : با گذشت ۷ ماه از سال جاری پروژه های چون آسفالت معابر سنگ فرش معابر و بتن ریزی که جزو مصوبات شورای شهر بودن معطل مانده و با توجه به تحقق بودجه در می یابیم که اقدامات مدیریت شهری غیر قابل قبول بوده است و شهرداری تالش باید نسبت به دلایل کندی پروژه ها شفاف سازی کند.

هادی رحیمی در پایان خواستار راه اندازی واحد روابط عمومی شورای شهر تالش شد و گفت : به جهت انجام امر اطلاع رسانی از جلسات شورای شهر پیشنهاد میگردد که واحد روابط عمومی شورای شهر مستقر گردد و با دعوت از خبرنگاران جلسات و تصمیمات شورای شهر به طور شفاف به مردم انعکاس گردد.